مدیر امور کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛

اعطای 200 میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای مقابله با کرونا

اسلامشهر (پانا) - مدیر امور کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت شرکت های دانش بنیان به موفقیت های عالی در زمینه تولید مواد ضد عفونی و تجهیزات پزشکی در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا دست یافتند .

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 200 میلیارد تومان تسهیلات  صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای مقابله با کرونا

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بر اساس قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی با سرمایه اولیه 3000 میلیارد تومان با چشم اندازهای راهبر نظام تأمین مالی زیست بوم نوآوری، پیشران تجاری سازی فناوری های برتر، حمایت از رقابت پذیری شرکت های دانش بنیان و نقش آفرینی پویا در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان تأسیس شد.

مهدی طالبی مدیر امور کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: انگیزه تأسیس صندوق و نوآوری حمایت از شرکت های دانش بنیان اکوسیستم با استفاده از روش های مختلف از جمله حمایت مالی از طریق اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری مشترک و ارائه خدمات توانمندسازی برای کمک به توسعه بازار محصولات دانش بنیان انجام می شود.

او در ادامه افزود: در یک سال اخیر ضریب نفوذ صندوق از طریق توسعه همکاری‌ ها با شرکای راهبردی به مقدار قابل توجهی بهبود یافته و بخش قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان و فناوران از خدمات متنوع صندوق استفاده کرده اند و از جمله سیاستهای صندوق برون سپاری خدمات و استفاده از توان صندوق های پژوهش و فناوری و ظرفیت خوب شبکه بانکی کشور از طریق اهرمی کردن منابع بوده است.

طالبی در زمینه خط اعتباری اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: برای این شرکت ها 1000 میلیارد تومان خط اعتباری در صندوق های پژوهش و فناوری و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق های مذکور برای حمایت از شرکت‌ های فناور سراسر کشور اختصاص پیدا کرده و بخش عمده آن به شرکتها پرداخت شده است.

مدیر امور کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در بخش های گوناگون صنعت و خدمات در حال فعالیت هستند و شرکت های فعال در حوزه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند.

او با توجه به شرایط خاص دوران فعلی که ایران و کشورهای جهان درگیر شیوع کرونا ویروس هستند، تأکید کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از توسعه و عرضه محصولات در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا به بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناوری در هفده استان کشور پرداخت شده است.

طالبی اذعان کرد: در اولین نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا نیز که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، حاصل این حمایت‌ ها قابل مشاهده بود و شرکت های دانش بنیان به موفقیت های عالی در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات پزشکی و سایر موارد دست یافتند که از آن جمله به شرکت های دانش بنیان تولید کننده ونتیلاتور و کیت های تشخیصی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک می توان اشاره کرد که علاوه بر تأمین مصارف داخلی به راحتی محصولات آنها قابلیت صادراتی به کشورهای مختلف همسایه و سایر نقاط جهان را دارا هستند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار