مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آزادسازی واردات محصولات کشاورزی از پاکستان

زاهدان (پانا) - مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد برای واردات محصولات کشاورزی از همه مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان شامل میرجاوه، کهک، جالق، ریمدان و پیشین برای واردات انبه می توانند اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی واردات محصولات کشاورزی از پاکستان

به گزارش روابط عمومی بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی این استان، با بیان اینکه آزادسازی واردات محصولات کشاورزی از پاکستان انجام شده است، اظهار کرد: کرونا مانع فعالیت مرزهای سیستان و بلوچستان نشد و از همه مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران با پاکستان شامل میرجاوه، کهک، جالق، ریمدان و پیشین برای واردات انبه می توانند اقدام کنند.

او ادامه داد: مرزهای سیستان و بلوچستان با پاکستان از میرجاوه تا ریمدان فعال است و اغلب صادرات به کشور پاکستان از طریق این مرزها صورت می گیرد.

مدیر بازارچه های مرزی استان تاکید کرد: در ۱۲ ماه سال ۹۸ میزان صادرات بازارچه های مرزی استان ۷۷۶ میلیون و 674 هزار و 133 دلار بود که این رقم در سال ماقبل آن 655 میلیون و 545 هزار و 688 دلار گزارش شد.

او افزود: بر اساس برآوردها میزان صادرات بازارچه های مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

میر در پایان تصریح کرد: میزان واردات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، در ۱۲ ماه سال گذشته ۳۰ میلیون دلار بود که در سال ۹۷ ارزش دلاری واردات از بازارچه‌های مرزی ۱۴ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۰۵ دلار بوده است که این میزان واردات در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار