سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اعلام کرد:

بازگشت ارز صادرات فرآورده‌های نفتی به عراق

تهران(پانا) - سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ایران در شرایط کنونی فقط صادرکننده فرآورده نفتی به عراق است، می‌گوید ‌عراق بزرگترین بازار صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران به شمار نمی‌رود و برای انتقال پول صادرات نیز مشکلی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ارز صادرات فرآورده‌های نفتی به عراق

به گزارش ایرنا،«حمید حسینی» امروز (جمعه) با بیان اینکه آمارهای اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق مطلوب بوده است، ادامه داد: معاملات خوبی در بورس انجام شده اما مشخص نیست چه مقدار از این معاملات تاکنون بارگیری و صادر شده است.

وی بازار اصلی صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران را عراق عنوان کرد و افزود:‌ صادرات از مرزهای زمینی به افغانستان بسیار محدود بوده است.

به گفته حسینی در شرایط فعلی، ‌صادرات فرآورده به عراق از مرزهای دریایی متوقف است و اگرچه ایران فرآورده‌های خود را به اقلیم کردستان عراق صادر می‌کند اما بخشی از این محموله‌های صادراتی به عراق منتقل می‌شود و ایران در شرایط فعلی تنها صادرکننده فرآورده به این کشور است.

وی صادرات فرآورده‌های ایران به عراق را به نفع هر دو کشور دانست و ادامه داد: عراق از این راه به فرآورده با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا می‌کند و ایران نیز در شرایط تحریم و کاهش مصرف بنزین در داخل، ‌ می‌تواند محصولات تولیدی خود را صادر کند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در معاملات بین‌المللی بخش خصوصی، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد و تنها قراردادهای دولت با دولت تحریم است.

وی افزود: ‌در صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق، ‌معامله در دو طرف توسط بخش خصوصی انجام شده و از آنجا که پول توسط صرافی‌ها منتقل می‌شود، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار