مدارس ابتدایی خاستگاه اصلی تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت هستند

رشت ( پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد در سال تحصیلی آینده کلیه فعالیت های این مقطع تحصیلی بر اساس مفاد سند تحول بنیادین و برنامه راهبردی ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هدف گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ابتدایی خاستگاه اصلی تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، پریسا فاطمی در جلسه تبیین برنامه های سند تحول بنیادین با بیان اینکه این نقشه بالادستی مبنای عمل و نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تمامی تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و فعالیت ها در عرصه تعلیم و تربیت باید براساس سند تحول بنیادین باشد.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، مدارس دوره ابتدایی خاستگاه اولیه تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت رسمی است، بنابراین کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر یادگیرندگان، محیط و فضای فیزیکی بانشاط و ایمن، محتوای آموزشی استاندارد، فرایندهای یاددهی - یادگیری مطلوب و نیروی انسانی ماهر و متخصص از مهم ترین راهبردهای معاونت آموزش ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان، با تبیین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه تصریح کرد: تهیه و تولید بسته های تحولی در راستای فعالیت های اختیاری مبتنی بر حوزه تربیت و یادگیری، طرح مدرسه خوانا با هدف ارتقای خواندن، نوشتن و آداب زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی، ایجاد کلاس گویا در دوره پیش دبستانی در جهت تحقق عدالت و بهبود کیفیت آموزشی از جمله رویکردهای نوین آموزش ابتدایی در اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.

فاطمی خاطرنشان کرد: امسال با اجرای برنامه تدبیر با هدف ارتقای مستمر مدیریت آموزشگاهی مدارس ابتدایی، اجرای طرح مدرسه توانمند ساز ( کارآمد ) با هدف رشد و توسعه حرفه ای همکاران بر اساس نیاز واقعی آموزگاران، توسعه و گسترش روش های نوین ارزشیابی، مدیریت مدیریت انسداد مبادی بی سوادی با تاکید بر افزایش نرخ ثبت نام و پوشش صد درصدی می توانیم شاهد تحول و تسریع اهداف دوره ابتدایی و توسعه عدالت آموزشی باشیم.

وی درباره ضرورت تقویت جایگاه و کارکردهای گروههای آموزشی متناسب با سند تحول بنیادین گفت: ارزشیابی و مستند سازی تجربه برگزاری جشنواره الگوهای تدریس و اصلاح روش ها و فرایندهای آن با رویکرد پژوهش محور و پایش اجرای مطلوب برنامه های درسی ( فارسی ؛ ریاضی و قرآن ) با تاکید بر توانمند سازی معلمان، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی (جابربن حیان)، بازی و یادگیری؛ عید و داستان و تکالیف مهارت محور از جمله موارد حائز اهمیت در این حوزه آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار