افتتاح خط دوم راه آهن قزوین کرج بعد از ۶ سال

تهران ( پانا) - پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین- کرج امروز و با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خط دوم راه آهن قزوین کرج بعد از ۶ سال

خط دوم راه آهن قزوین به کرج ۱۰۳ کیلومتر مسافت دارد و امروز با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود. براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، با بهره‌برداری از این طرح، روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر از طریق خط آهن از قزوین به تهران و بالعکس جا به جا خواهند شد.

با افتتاح این مسیر ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر -کیلومتر در سال و همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش می‌یابد.

اجرای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - کرج از دی ماه سال ۹۳ شروع شد. این مسیر ۷ ایستگاه و ۳۵ تقاطع دارد و طول آن ۱۰۳ کیلومتر است.

این پروژه در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.

افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین همچنین باعث صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

اعتبار کل پروژه ۵هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال است و یکی از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه ریلی است که وعده افتتاح آن امروز محقق شد.

افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این پروژه به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار