با مشارکت در طرح آجر به آجر؛

خیّر مدرسه‌ساز قزوینی به یاد همسر مرحومش در سیستان و بلوچستان مدرسه می‌سازد

تهران (پانا) - «مریم موذن‌‌نماز» خیّر مدرسه‌ساز قزوینی با مشارکت در طرح آجر به آجر، به یاد همسر مرحومش، «سید علیرضا شهاب» در سیستان و بلوچستان مدرسه می‌سازد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خیّر مدرسه‌ساز قزوینی به یاد همسر مرحومش در سیستان و بلوچستان مدرسه می‌سازد

به گزارش سازمان نوسازی مدارس کشور، مشارکت در مدرسه‌سازی به هر دلیل و بهانه‌ای که باشد، برای انسان شیرین و ارزشمند است. کافی است یک بار این طعم شیرین مشارکت در ساخت خانه دوم فرزندان میهن را بچشید تا بدانید که چه لذتی در این کار ارشمند است.

هر کس با هر بضاعتی و به اندازه که می‌تواند در طرح آجر به آجر توسعه مشارکت‌های مردمی شرکت کند و در ساخت مدارس برای فرزندان و آینده‌سازان میهن مشارکت نماید. طرحی که آینده کودکانمان را روشن‌تر می‌سازد و در ترسیم موفقیت‌های آنان نقش مهمی دارد.

مدرسه همین مکان مقدسی که از آن مدیران توانمند و جهادی، پزشکان پنجه طلایی، هنرمندان سرشناس و قهرمانان ورزشی و علمی و دانشمندان پرآوازه و با افتخار ایرانی روزی پشت نیمکت‌های چوبیش نشستند و الفبای آینده را آموختند.

مریم مؤذن‌نماز، بانوی خیّر نیکوکاری است که بعد از درگذشت همسرش در این راه مقدس قدم می‌گذارد و سنگ بنای مدرسه‌ای را در یکی از روستاهای دورافتاده و محروم شهرستان طارم سفلی از توابع استان قزوین گذاشت و در سال 96 آن را به بهره‌برداری رساند.

و حالا این خیّر قزوینی در برابر محرومیت‌های کودکان سیستان و بلوچستانی نیز طاقت نمی‌آورد و با مشارکت در طرح آجر به آجر، تفاهم‌‌نامه‌ احداث مدرسه‌ای سه کلاسه در روستای کهناب شهرستان مهرستان از توابع استان سیستان و بلوچستان را امضا می‌کند تا به سهم خود آجری برای آبادانی خانه دوم کودکان محروم این خطه به یادگار بگذارد.

این بانوی نیکوکار که برای امضا تفاهم‌نامه احداث این مدرسه خود را به دفتر رئیس سازمان نوسازی مدارس رسانده است، با کمال تواضع و فروتنی به سختی حاضر شد که نامش بیان شود و از انتشار عکسش نیز ممانعت کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور هم با آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای خوبان نیکوکار و نیک‌اندیش، از اقدام ارزشمند این خیّر فرهنگ‌دوست و مشارکت وی در ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و با امضای تفاهم‌نامه این اطمینان را به وی داد که در اسرع وقت عملیات اجرائی ساخت این مدرسه آغاز شود.

روستای کهناب از توابع بخش آشار شهرستان مهرستان با حدود 70 خانوار سکنه، دارای 120 نفر دانش‌آموز است که از فضای آموزشی مناسبی برخوردار نیست و مقرر است مدرسه‌ای با زیربنای 200 مترمربع دارای 3 کلاس درس در آن احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار