چرا "کرونا" در کرمانشاه اوج گرفت

تهران (پانا) - حالا دو سه هفته ای از قرارگیری کرمانشاه در وضعت "هشدار" کرونا می‌گذرد. وضعیتی که دیر یا زود می‌تواند رنگ قرمز به خود بگیرد و سلامت یک استان دو میلیون نفری را تهدید کند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
چرا "کرونا" در کرمانشاه اوج گرفت

کرمانشاه از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا تا اواسط اردیبهشت ماه امسال عملکرد خوبی در کنترل کرونا داشت، اما در هفته های اخیر به یکباره شاهد اوج گیری کرونا در استان هستیم، طوری که وضعیت این بیماری در استان به مرز هشدار رسیده و هرآن احتمال تشدید این وضعیت و رسیدن به وضعیت "قرمز" وجود دارد. این میان سوال اصلی این است که چه عاملی باعث ایجاد این وضعیت در استان شده است؟

مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال، عدم رعایت "خودمراقبتی" در استان را عامل اصلی این وضعیت عنوان کرد و افزود: با توجه به استمرار بیماری کرونا در کشور و استان، بازگشایی اصناف به دلیل جلوگیری از تشدید مشکلات اقتصادی مردم در دستور کار قرار گرفت، زیرا عملا با توجه به ادامه‌دار شدن بیماری ادامه تعطیلی برخی صنوف غیرممکن بود، البته این بازگشایی‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: قطعا نمی توان تمام زندگی مردم را برای مدت طولانی تعطیل کرد و همه باید به زندگی و امرارمعاش خود ادامه دهند، اما باید یاد بگیریم که در کنار "کرونا" با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی کنیم.

بهرام نژاد تصریح کرد: بازگشایی صنوف باید با انجام یکسری پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و صاحبان صنوف همراه می‌شد که سه محور اصلی این پروتکل های بهداشتی هم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها است، اما متاسفانه این پروتکل ها چندان که باید در سطح جامعه رعایت نشد و همین امر استان را در وضعیت "هشدار" کرونا قرار داده است.

بهرام نژاد با اشاره به تعطیلی برخی صنوف خطرساز از جمله تالارها، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی تالارها بصورت غیرقانونی فعالیت می کنند که انجام این کارها می تواند بسیار خطرناک باشد.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه تاکید کرد: مسئولین و دستگاه‌های دولتی تا حدی می‌توانند در کنترل بیماری نقش داشته باشند و این مردم هستند که باید به عنوان محور اصلی مقابله با کرونا، رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا را داشته باشند و فعلا از برگزاری مراسم عزا و عروسی با جمعیت بالا خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص اقداماتی که ستاد کرونای استان می‌تواند انجام دهد، استفاده از ماسک را برای تمام کارکنان دستگاه های اجرایی اجباری کردیم و تمام صاحبان اصناف بویژه صنوف عرضه کننده مواد غذایی هم باید از ماسک استفاده کنند.

بهرام نژاد تصریح کرد: همچنین از فرمانداران سه شهرستان با وضعیت "قرمز" کرونا از جمله جوانرود خواسته‌ایم که آرامستان‌ها را تعطیل کرده و اجازه ورود مردم به این اماکن را ندهند.

وی افزود: همه این اقدامات زمانی نتیجه‌بخش است که خود مردم پای کار باشند، وگرنه در صورت عدم همکاری مردم عملا کنترل کرونا غیرممکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار