به کارگیری پیشرفته ترین تجهیزات در ششمین آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونای استان در سراوان

زاهدان (پانا) _ در مراسم ویدئو کنفرانسی بهره برداری از آزمایشگاه کرونای سراوان مطرح شد: پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی کرونا، در آزمایشگاه بیمارستان رازی شهرستان سراوان بکار گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به کارگیری پیشرفته ترین تجهیزات در ششمین آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونای استان در سراوان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: این آزمایشگاه که ششمین آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان است با استفاده از تکنیک های سلولی و مولکولی و با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات و روش های آزمایشگاهی روز دنیا به ارائه خدمات تشخیصی کرونا می پردازد.

او با بیان اینکه تبدیل کردن تهدید و بحران به فرصتی برای رشد و توسعه مهارت ها و امکانات باید ثمره تمام تلاش ها در چنین شرایطی باشد ادامه داد: این آزمایشگاه پیشرفته با آموزش کارشناسان بیمارستان سراوان و در مدت زمان یک هفته آماده سازی شد و به بهره برداری رسید که این امر نشان دهنده پتانسیل مناسب و توان، همبستگی و تلاش وافر برای ارتقاء خدمات سلامت و تحقق عدالت در سلامت در این شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: آنچه از امکانات درمانی در این شهرستان بکار گرفته ایم برای همه بیماران و همه مراجعان و این امکانات مربوط به سراوان بزرگ است و هیچ شهر و بخشی را مستثنی و خود را محدود به مرزهای جغرافیایی و قراردادی و دانشگاهی نکرده ایم.

او با بیان اینکه برای تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه 7 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: توجه به شرایط ایمن هم در زمان نمونه گیری، حمل نمونه و آزمایش برای کارشناسان آزمایشگاه و مردم با رعایت کامل اصول ایمنی و پیشگیرانه انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد: تلاش می کنیم شرایط به گونه ای پیش رود که علاوه بر ارائه خدمات به هم استانی ها، اتباع کشورهای همسایه نیز امکان دریافت خدمات درمانی را از این بیمارستان با رعایت دستورالعمل های وزارتی، داشته باشند.

او در پایان گفت: یکی از آرزوهای مهم ما در راستای عدالت در سلامت، مقوله راه اندازی بیمارستان ایرانمهر سراوان بود که به یاری خداوند به مراحل نهایی تکمیل و تجهیز آن رسیده ایم و به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار