مسیب‌زاده خبر داد: برنامه ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مورد فعالیت‌های این اداره کل در دوران شروع کرونا توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده خبر داد: برنامه ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده در جلسه شورای اداری، اداره کل قرآن، عترت و نماز که امروز دوشنبه 26 خردادماه با حضور معاونان، روسای ادارات و کارشناسان این اداره کل برگزار شد گفت: ایمان و اعتقاد راسخ داریم که فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز علیرغم کمبودها، مشکلات و شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورده است محدود نشده است بلکه همه همکاران با تلاش شبانه‌روزی خود فعالیت‌های تعریف شده را پیش برده‌اند.

وی ادامه داد: شاید آموزش در تابستان کمر رنگ یا تعطیل شود اما پرورش تعطیل نمی‌شود و همچنان فعالیت‌های خود را در زمینه قرآن، عترت و نماز با قدرت و قوت ادامه می‌دهیم البته شاید فعالیت‌های حضوری کمی محدود شده باشد اما معتقدیم که در این شرایط که دانش‌آموزان در محیط امن خانه و در کنار خانواده‌ها هستند می‌توانیم در بستر فضای مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز را گسترش دهیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خوشبختانه پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور شبکه شاد با ظرفیتی بسیار گسترده ابتدا با اهداف آموزشی در بستر فضای مجازی راه‌اندازی شد اما با حمایت‌ها و پیگیری وزیر آموزش و پرورش و با تلاش و پیگیری‌های معاون پرورشی و فرهنگی و همه دست اندرکاران زمینه انجام فعالیت‌های پرورشی نیز در بستر شبکه شاد فراهم شد و همه این اقدامات منجر به تشکیل و راه‌اندازی کانال قرآن، عترت و نماز در این بستر شد. همه می‌دانیم ظرفیت‌هایی در شبکه شاد وجود دارد که در سایر پیام‌رسان‌ها این امکانات محدود بوده یا ناموجود است که جا دارد از دست اندرکاران این شبکه تشکر کنیم.

وی اشاره کرد: شاید به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبوریم فعالیت‌ها را در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری پیگیری کنیم اما این یک استثناست و اصل این است که تربیت در فضای حقیقی انجام می‌شود و اینکه ما برگسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی تاکید داریم به دلیل شرایط موجود و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی است و نباید در مسئله تربیت و پرورش تنها به آموزش دانش‌آموزان بسنده شود بلکه تربیت و پرورش باید در روح و جان آنها نهادینه و تبدیل به عمل صالح و نیکو شود.

مسیب‌زاده افزود: خوشبختانه با همکاری همه همکاران در اداره کل قرآن، عترت و نماز و همکاران استانی محتواهای خوبی برای کانال قرآن عترت و نماز در بستر شبکه شاد تهیه شده است و ما برای پیگیری همه فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز هر دو هفته یکبار با روسای ادارات و کارشناسان استانی به صورت ویدیو کنفرانس جلسه برگزار می‌کنیم.

وی یادآور شد: همه اعتقاد داریم که کار در اداره قرآن، عترت و نماز، کاری قلبی و بر اساس باور، اعتقاد و حقیقت است و قطعاً کسانی که در این حوزه کار می‌کنند فعالیت‌هایشان در زندگی شخصی نیز رنگ و بوی قرآن، عترت و نماز دارد در ضمن از همه همکاران شاغل در این اداره کل درخواست داریم همچنان کانال قرآن، عترت و نماز را در شبکه شاد رصد و پیگیری کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی دیگر از از اقدامات خوب صورت گرفته برنامه ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است و همچنین همانطور که قبلاً گفته شد مسابقات قرآن، عترت و نماز طبق سنوات گذشته اما به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کلاس‌های آموزشی مراکز دارالقرآن کریم سراسر کشور در بستر شبکه شاد راه‌اندازی شده است که بسیار کار ارزشمندی است. اولویت ما برای اجرای بر خط ( آنلاین) مسابقات قرآن، عترت و نماز استفاده از شبکه شاد است و اگر به هر نحوی نتوانیم از این از بستر و ظرفیت‌های این شبکه استفاده کنیم می‌توانیم از سایر امکانات فضای مجازی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار