پذیرش ۶۹ کودک رها شده در مراکز بهزیستی البرز

کرج (پانا) - مدیرکل بهزیستی البرز اعلام کرد خرید و فروش کودک جرم است و در صورتی که بهزیستی از فعالیت چنین باندی در استان مطلع شود بلافاصله پیگیری لازم را انجام می‌دهد و از طریق مقامات قضایی به موضوع ورود می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش ۶۹ کودک رها شده در مراکز بهزیستی البرز

به گزارش ایسنا، اسدلله حیدری با اشاره به تعداد فرزندان پذیرش شده در مراکز بهزیستی البرز در سال ۹۸ اظهار کرد: سال قبل در مجموع ۱۸۵ کودک در مراکز بهزیستی استان پذیرش شدند که از میان آنها ۹۶ نفر به دلیل عدم صلاحیت والدین، ۲۰ نفر به دلیل مفقود الاثر بودن سرپرست و ۶۹ نفر هم به خاطر مجهول الهویه بودن در مراکز پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد نوزادان رها شده در خیابان توضیح داد: در البرز به ندرت پیش می‌آید کودک و نوزادی در خیابان رها شوند و سال گذشته تنها یک مورد گزارش در این خصوص به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه با اشاره به فرزندان ترخیص شده از مراکز بهزیستی در سال قبل گفت: طی این مدت ۲۱۷ نفر از مراکز بهزیستی ترخیص شدند که از این تعداد ۶۹ نفر به صورت فرزندخوانده، ۳۳ نفر امین موقت، ۹۶ نفر انتقال به خانواده خود و ۱۹ نفر هم ترخیص مستقل شده‌اند.

حیدری توضیح داد: در حال حاضر متقاضیان فرزند پذیری در البرز حدود هزار نفر بوده که ۵۳ نفر از آنها خانم مجرد بالای ۳۰ سال هستند.

مدیرکل بهزیستی البرز تاکید کرد: البرز ۲۵ مرکز نگهداری از کودکان بد و بی سرپرست دارد که سه مورد از آنها دولتی و مابقی از طریق بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته از مجموع فرزندانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند تنها ۲۰ درصد شرایط واگذاری به عنوان فرزندخوانده یا به صورت امین موقت را داشتند.

این مسئول در خصوص گزارش‌هایی از خرید و فروش کودک در برخی رسانه‌ها افزود: خرید و فروش کودک جرم است و در صورتی که بهزیستی از فعالیت چنین باندی در استان مطلع شود بلافاصله پیگیری لازم را انجام می‌دهد و از طریق مقامات قضایی به موضوع ورود می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار