برگزاری مجازی مسابقات مشکات برای دانش آموزان استثنایی

تهران (پانا) - شهناز کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از برگزاری آزمون کتبی مسابقات فرهنگی و تربیتی مشکات (قرآن، نماز و عترت) متناسب با هر یک از گروه های آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، جسمی-حرکتی، کم توان ذهنی و اتیسم در مرحله استانی با حضور بیش از 600 دانش آموز، صبح روز سه شنبه 27 خرداد 1399 به صورت مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجازی مسابقات مشکات برای دانش آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، شهناز کریمی، گفت: امروزه با برنامه ریزی های به عمل آمده و با تأسی از فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهنمودهای مستمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جلوه های دینی همچون اقامه نماز و مودّت اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ گسترش قرآن کریم در بین دانش آموزان به خوبی نمایان است.
وی گفت: آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، به منظور آموزش صحیح و گسترش مفاهیم دینی در بین دانش آموزان، متناسب با هر یک از گروه های معلولیتی دانش آموزی اقدام به برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله استانی به صورت مجازی و با محوریت شبکه شاد کرده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: بخشنامه ای به مدارس ارسال شده است و در بخش آزمون کتبی، دانش آموزان گروه های آسیب دیده بینایی و جسمی حرکتی، بر اساس محتوای مسابقات دانش آموزان عادی در 10 گرایش، دانش آموزان گروه کم توان ذهنی و اتیسم در 7 گرایش، دانش آموزان گروه آسیب دیده شنوایی در 4گرایش بر اساس محتوای متناسب آنان که از طریق شیوه نامه مشکات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه شده است، راس ساعت 10 صبح روز 27 خردادماه به طور همزمان به رقابت خواهند پرداخت.
وی گفت: در بخش عملی نیز بر اساس شیوه نامه مشکات و مفاد آزمون، در هر رشته و پایه و معلولیت شرکت کنندگان، تا تاریخ 4 تیرماه مهلت دارند تا در این مسابقات شرکت و آثار خود را از طریق شبکه شاد به مدارس ارسال کنند.
وی هدف این مسابقات را بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان و آشنا کردن آنان با روش های صحیح آموزش قرآن، تقویت ایمان و معرفت دینی در بین دانش آموزان، ایجاد زمینه های رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و آموزش فرهنگ قرآنی و ایجاد انگیزه به منظور پرورش روحیه تلاش و تعهّد به توسعه مهارتهای قرآنی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار