واکنش خداکرمی به تصمیم مجلس برای تغییر نام فرودگاه «مهرآباد» و نامگذاری خیابانی به نام «جورج فلوید»

ناهید خداکرمی: پسندیده نیست که مجلس به سمت اداره شهر تهران هدایت شود/مجلس خود را وارد بازی‌های پوپولیستی شعاری نکند

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه تصمیم مجلس یازدهم برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد و نامگذاری خیابانی به نام «جورج فلوید» شأن قانونگذاری مجلس را خدشه‌دار می‌کند، گفت نامگذاری در شهرها بر عهده شوراهای شهر است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش خداکرمی به تصمیم مجلس برای تغییر نام فرودگاه «مهرآباد» و نامگذاری خیابانی به نام «جورج فلوید»

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا درباره تصمیم اخیر مجلس یازدهم برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد و نامگذاری خیابانی به نام «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی و در پاسخ به این سوال که چرا باید مجلس به این موضوع ورود کند، گفت: «کار مجلس نظارت و قانونگذاری است و افول کردن از این وظیفه و اقدامی که از سوی مجلس جدید شروع شده، شأن قانونگذاری مجلس را خدشه‌دار می‌کند چرا که نامگذاری در شهرها بر عهده شوراهای شهر است و این امر به قانون نیاز ندارد که از سوی مجلس دنبال شود.»

پسندیده نیست که مجلس به سمت اداره شهر تهران هدایت شود

عضو شورای شهر تهران افزود: «می‌توان با یک مصوبه شهری که مختص شهر تهران است برای نامگذاری‌ها عمل کرد در صورتی که می‌بینیم آنچه مجلس یازدهم درباره آن ورود کرده بیشتر تهران را مد نظر دارد. درست است که رئیس مجلس، شهردار تهران بوده است و در شهر تهران تلاش‌های زیادی کرده و یادگارهای خوب و بدی هم بر جای گذاشته است ولی دلیل نمی‌شود که مجلس را به سمت امورات شهر تهران هدایت کنند. البته نمی‌دانم رئیس مجلس هم در این تصمیم‌ها نقش داشته یا نه. اما پسندیده نیست که مجلس به سمت اداره شهر تهران هدایت شود و بهتر است که این امور به شورای شهر تهران واگذار شود.»

کار مجلس نظارت و قانونگذاری است و افول کردن از این وظیفه و اقدامی که از سوی مجلس جدید شروع شده، شأن قانونگذاری مجلس را خدشه‌دار می‌کند چرا که نامگذاری در شهرها بر عهده شوراهای شهر است و این امر به قانون نیاز ندارد که از سوی مجلس دنبال شود

خداکرمی خاطرنشان کرد: «فرودگاه مهرآباد دارای عقبه‌ای تاریخی است و تغییر نام یک فرودگاه می‌تواند به تاریخ و میراث‌هایی که داریم ضربه بزند. اگر فرودگاه جدیدی احداث شود، می‌توان هر نامی بر آن گذاشت. البته شورای شهر در ابتدای امر برای شهید سردار سلیمانی یک بزرگراه را به نام این سردار شهید نامگذاری کرد. برای آن آقایی که در آمریکا کشته شده است نیز باید گفت ما در کشورمان افراد زیادی را در تظاهرات، درگیری‌ها و اعتراضات از دست داده‌یم و اگر بخواهیم نام 250 نفری که در آبان ماه جان خود را چه از جانب پلیس و چه از جانب مردم از دست دادند بر خیابان‌ها بگذاریم، خیلی مهم‌تر است.»

مجلس خود را وارد بازی‌های پوپولیستی شعاری نکند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: «بهتر است مجلس خود را وارد بازی‌های پوپولیستی شعاری نکند چون اکنون کشور در شرایط خوبی از نظر اقتصادی به سر نمی‌برد و مجلس باید برای حل مشکلات و نظارت بر قوانینی که اجرا نشده است تمرکز کند. شاید این مجلس خیلی نیاز به قانون جدید نداشته باشد ولی بسیاری از قوانین هستند که اجرای آن بر روی زمین مانده است و مجلس باید بر این بخش تمرکز کند.»

وی در پایان اعلام آمادگی کرد تا با همکاری بین شورا و نمایندگان مردم تهران، اقدامات خوبی برای اداره بهتر امور شهر تهران صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار