ضمن درخواست برای شناسایی خانواد شهید افغانستانی؛

قالیباف: پیوند دو ملت ایران و افغانستان هرگز دچار خدشه نخواهد شد

تهران (پانا) -رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران و افغانستان سال‌هاست در راه آرمانی مشترک خون می‌دهند، گفت: جوانان مبارز ایرانی و افغانستانی از دفاع مقدس تا امروز سر بر زانوی یکدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند و پیوند دو ملت هرگز دچار خدشه نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: پیوند دو ملت ایران و افغانستان هرگز دچار خدشه نخواهد شد

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، ضمن درخواست برای شناسایی خانوادۀ شهید سرافراز افغانستانی لشکر ۵ نصر خراسان، نوشت:

«در تمامی سال‌های دفاع مقدس، برادران شریف، نجیب، مومن و انقلابی افغانستانی داوطلبانه در کنار ما بودند. در سال‌های بعد نیز جوانان افغان نشان دادند که در خط مقدم دفاع از حرم و مقابله با استکبار سینه سپر می‌کنند. مستکبرین و همۀ آنانی که خود را به آمریکا و دوستانش فروخته‌اند، مطمئن باشند که نه هرگز افغانستان تن به مذلت دوستی با مستکبران خواهد داد و نه پیوند این دو ملت با یکدیگر دچار خدشه خواهد شد؛ ما سال‌هاست در راه آرمانی مشترک خون می‌دهیم. جوان مبارز ایرانی و افغانستانی روزی در فکه و شلمچه و روزی در حلب و خانطومان سر بر زانوی همدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند؛ ما و ترک رسم برادری؟ به خواب ببینید.

چند روزی است پیکر پاک شهید افغانستانی عزیزی با نام شهید "نسیم افغانی" فرزند میرزامحمد از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک در فکه تفحص شده است. تاکنون تلاش‌ها برای یافتن خانوادۀ مکرم و معزز این شهید سرافراز نتیجه‌بخش نبوده است. اگر کسی نشانی از آن عزیزان در ایران یا افغانستان دارد اطلاعات آن را در اختیار کمیته جست‌وجوی مفقودین قرار دهد.

برای شادی روح و علو درجات تمامی شهدای غیور افغانستانی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افغانستانی، حمد و صلواتی قرائت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار