برگزاری جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در رباط کریم

رباط کریم(پانا)- جلسه ستادغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نمایندگانی از ارگان های شهرستان رباط کریم با هدف برنامه ریزی برای کشف استعداد و آموزش مهارت به دانش آموزان در ایام تابستان در محل اتاق شوری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در رباط کریم

با اتمام امتحانات پایان ترم دانش آموزان و شروع تعطیلات تابستان،کانون فرهنگی-هنری بعثت رباط‌کریم آموزش‌های خود را به صورت غیرحضوری و با استفاده از مربیان توانمند آغاز خواهد کرد و همچنین دانش‌آموزان مستعد علاقمند را پوشش خواهد داد.

اداره ورزش و جوانان شهرستان رباط کریم دارای 35 هئیت ورزشی و 20 مکان ورزشی فعال است که آمادگی خود را برای اختصاص مربیان ورزشی در تمامی رشته‌ها و برگزاری کلاس‌های ورزشی برای دانش‌آموزان با هزینه کمتر اعلام کرد. همچنین با استعدادیابی از دانش‌آموزان به حمایت از آنها خواهد پرداخت و برای دانش‌آموزان آموزش ورزش‌هایی با آسیب کمتر مانند پینگ‌پنگ، شطرنج، فوتسال و ... برگزار خواهد شد.

همچنین طرح ملی دادرس که در شرایط کرونا ناتمام مانده بود به سال تحصیلی آینده موکول شد. درحال حاضر آموزش آنلاین و همچنین حضوری امداد و کمک‌های اولیه با 50درصد ظرفیت در محل جمعیت هلال‌احمر رباط‌کریم آغاز شده و در حمایت از دانش‌آموزان،مربیان تخصصی امداد و کمک‌های اولیه به پایگاه‌های تابستانی اختصاص داده خواهد شد. همچنین با برگزاری جشنواره ویدیویی امداد و کمک‌های اولیه رقابت سالم بین آنها ایجاد خواهد شد. آموزشگاه هلال سرخ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از نو آغاز کرده و در دو زمینه باشگاه ورزشی و کلاس‌های هنری از جمله خیاطی، خطاطی، طراحی و ... فعالیت می‌کند و برای دانش آموزان تخفیف ویژه در نظر گرفته‌است.

رئیس امامزاده عمادالدین از برگزاری کلاس های آموزش قرآنی مانند قرائت،حفظ،احکام و... برای دانش آموزان خبر داد که با حضور و تدریس مربیان سطح بالای کشوری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیز پیشنهادات خود از جمله کلاس‌های موسیقی، تئاتر، جلسات نقد فیلم و کتاب و همچنین برگزاری جشنواره نویسندگی، کتابخوانی، قصه‌گویی و آفرینش‌های ادبی با هدف کشف استعداد و فعالیت زیرنظر انجمن‌های ادبی و هنری با تاکید بر آموزش مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان کرد. تولید محتوا و کلیپ های آموزشی بازی‌های بومی و محلی از جمله فعالیت‌های پیشنهادی این ارگان بود.

طرح مزرعه تابستانی من برای دانش‌آموزان روستایی مطرح شد تا با کاشت و مراقبت از گیاهان و سبزیجات از اوقات فراغت خود لذت و بهره ببرند.

فرمانداری حمایت خود را از طرح غنی‌سازی اوقات فراغت اعلام کرد و پیشنهاد داد تا با ارزش‌گذاری مشاغل فنی حرفه‌ای و کارودانش زمینه بازدید و جذب دانش آموزان به این مشاغل فراهم شود و همچنین با توجه به وضعیت مالی خانواده‌ها و استفاده مفید از افراد بازنشسته باتجربه و سازمان‌های مردم نهاد زمینه رشد دانش‌آموزان فراهم آید.

با آموزش مهارت در هنرستان‌ها و پژوهش‌سرا از سوی سازمان فنی حرفه‌ای،گواهینامه و مدرک پایان دورهءمعتبر صادر خواهد شد.

شبکه بهداشت و درمان دو مرکز نمونه‌گیری کرونا در رباط کریم و پرند راه‌اندازی کرده و برای کلاس‌های آموزش حضوری در تابستان، ضدعفونی و تب‌سنجی روزانه از دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

کمیته امداد و بهزیستی نیز با پرداخت مطالبات به دانش‌آموزان نیازمند، سالن‌های اجتماعات خود را دراختیار ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت قرار دادند تا از ظرفیت این سالن‌ها برای آموزش مهارت استفاده شود.

کارشناس مشاوره توجه به بعد روانشناختی دانش‌آموزان و شناسایی افراد در معرض بیماری های روانی-رفتاری با استفاده از غربالگری را مهم دانست و گفت: باید افرادی که در معرض بیماری های روانی-رفتاری هستند را هدف قرار داد.

یکی از مهمترین طرح هایی که در این جلسه مطرح شد ایجاد کانال‌های آموزش مهارت در اوقات فراغت و عضوگیری از مربیان، والدین و دانش‌آموزان و بارگذاری ویدیو و کلیپ‌های آموزشی بود تا درکنار آموزش از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

خبرنگار:کوثر ذاکرمقدس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار