سامانه اختصاصی «فهما» در گیلان راه اندازی می شود

رشت (پانا) - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از راه‌اندازی سامانه اختصاصی فهمای گیلان به‌‌منظور اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی و هنری شاخص کانون‌های مساجد استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه اختصاصی «فهما» در گیلان راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، گفت: زیرساخت‌های لازم جهت اتصال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به اینترنت و سایت فهما برای همه کانون‌ها وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد موظف به ثبت فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌شان در سامانه «بچه‌های مسجد» هستند، ادامه داد: این سامانه جهت شناسایی ظرفیت عظیم کانون‌های مساجد در استان‌ها تشکیل شده است.

وی از راه‌اندازی سایت اختصاصی «فهما» استان گیلان خبر داد و افزود: هدف از ایجاد این سامانه، اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی و هنری شاخص کانون‌های مساجد استان است که توسعه فعالیت‌ در این کانون‌ها را به‌دنبال دارد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام کرونا در شبکه‌های اجتماعی افزود:با وجود بسته شدن در مساجد در این ایام، اما فرصت جدید برای مساجد ایجاد شد تا فعالیت‌هایشان را با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی آسان‌ترین راه ارتباط با خانوارهای پیرامون مسجد در روزهای کرونایی بود تصریح کرد: کانون‌های مساجد در قالب طرح ملی راهکار و رزمایش همدلی و ایثار با توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی همه خانوارهای پیرامون مسجد را مورد حمایت قرار دادند.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اعلام اینکه در این راستا سامانه اختصاصی فهمای گیلان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: این پایگاه زیر پرتال‌های جداگانه به نشانی اینترنتی http://fahma.org برای تمامی استان‌ها دارد که بستر مناسبی جهت انعکاس فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: اتصال پرتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری شبستان به این پایگاه اطلاع‌رسانی، رصد دقیق داده‌ها و اخبار و اطلاعات تولید شده در بستر فضای مجازی توسط ربات هوشمند پایگاه اطلاع‌رسانی فهما، قابلیت نمایش و انتشار اخبار مرتبط با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و کانون‌های فرهنگی هنری فعال در سراسر کشور و بارگذاری پوسترهای تبلیغاتی و ارتباط صفحات استانی به دیگر سامانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از قابلیت‌های این پایگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار