۳۵ دستگاه خودروی فاقد پلاک در بوکان توقیف شد

ارومیه (پانا) - فرمانده انتظامی بوکان خبر داد ۳۵ دستگاه خودروی بدون پلاک طی کمتر از ۲ روز توسط ماموران راهنمایی و رانندگی این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ دستگاه خودروی فاقد پلاک در بوکان توقیف شد

به گزارش روابط عمومی فرمانده انتظامی بوکان، سرهنگ سلمان حیدری اظهار کرد: عوامل انتظامی این شهرستان، این تعداد خودروی بدون پلاک را در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی شناسایی و توقیف کرده و صاحبان آن پس از اعمال قانون و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: برخی از رانندگان به هشدارهای اعلامی پلیس بی‌توجه بوده و در اجرای این طرح با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به توقیف و انتقال این خودروهای فاقد پلاک به پارکینگ، اقدامات قانونی از سوی پلیس صورت گرفت.

فرمانده انتظامی بوکان از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک و پلاک مخدوش با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا از تردد این‌گونه خودروها در سطح شهرستان به علت ضرر رساندن به جان و مال شهروندان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: طبق ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند، باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد، ممنوع است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه پلاک خودروهای نو نیز باید قبل از خروج از نمایندگی نصب شده باشد، افزود: مخدوش کردن پلاک هم، اقدامی مجرمانه است و برابر قانون ۶ ماه تا یک‌سال زندان خواهد داشت و در این خصوص نیز برخوردها بدون اغماض خواهد بود.

شهر بوکان با بیش از ۱۹۸ هزار نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به‌شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار