اشتغال مستمر کلید واژه پیام در سال جهش تولید است

کرج (پانا) - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز با اشاره به ظرفیت های این مجموعه عنوان کرد: اشتغال پایدار و مستمر برای نسل جوان به خصوص افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی یکی از مهم ترین کلیدواژه های این منطقه با هدف تحقق هر چه بیشتر شعال سال و حرکت به سوی تحول هر چه بیشتر است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال مستمر کلید واژه پیام در سال جهش تولید است

به گزارش ایرنا،نادر ثناگو مطلق روز شنبه در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: اشتغال یکی از ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد، گه با راه اندازی چنین مراکز نیکوکاری می توان افراد نیازمند و جویای کار بیشتری را شناسایی و با به کار گیری آنها با توجه به وجود صنایع مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پیام یک گام در جهت حل مشکلات آنها برداشت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی مرکز نیکوکاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج با توجه به هزینه بر بودن آنها برای این خانواده ها است که به همت خیرین و ظرفیت های خود منطقه به دنبال این هستیم که دغدغه های این بیماران و خانواده های آنها را کم کنیم.

ثناگو مطلق ادامه داد: کمک رسانی معیشتی، تامین مایحتاج زندگی و جهیزیه نوعروسان در کنار مواردی که مطرح شد از دیگر اهداف راه اندازی مرکز نیکوکاری در پیام با هدف خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم و نیازمندان است.

وی ادامه داد: در مجموع منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در کنار تمام رسالت های ذاتی و اصلی خود به دنبال این است که با بهره گرفتن از ظرفیت های خود هر چه بیشتر در مسیر توسعه استان، ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی قدم بردارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، این هدف و انگیزه در مجموعه وجود دارد که گام های اساسی و بزرگ تری برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر این شعار بردارد.

در پایان این مراسم پس از راه اندازی مرکز نیکوکاری پیام، ۱۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

بخش مسافری این فرودگاه نیز از سال گذشته فعالیت خود را به مقصد مشهد مقدس و کیش آغاز کرده که از ابتدای تیرماه اهواز نیز به مسیرهای جدید این فرودگاه اضافه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار