تسهیل ورود ماشین‌آلات خط تولید به کشور

کرج (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد واردات ماشین‌آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صمت و گمرک ایران مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنیِ مجاز بوده، از پرداخت حقوق ورودی معاف است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل ورود ماشین‌آلات خط تولید به کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی گفت: در راستای حمایت از تولید در سال «جهش تولید» واردات ماشین آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران، مورد نیاز واحدهای واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز باشد؛ به‌استناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی از پرداخت حقوق ورودی معاف است.

وی درباره کم و کیف این معافیت تصریح کرد: ماشین آلات خط تولید در مراحل بهره برداری و پس از آن مشمول معافیت می‌شود، همچنین تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزار آلات مخصوص و ملزومات سرمایه‌ای خط تولید، مشمول معافیت بوده و صرفاً اجزاء و قطعات یدکی و مواد مصرفی مشمول معافیت نمی‌شود.

به گفته این مقام مسول چنانچه برای ماشین آلات مستعمل خط تولید با قید عبارت «مستعمل» مجوز صادر شود، در این بخش نیز اقدامات لازم در خصوص معافیت صورت می پذیرد.

وی اظهار کرد: ماشین آلات کمکی خط تولید که اکثراً حالت انحصاری داشته به همراه ماشین آلات خط تولید که به تعداد متعارف وارد شده‌اند نیز مشمول این معافیت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار