کشف اشیای تاریخی در مسجد صفی رشت

رشت (پانا) - معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری گیلان اعلام کرد حین خاکبرداری از مسجد صفی رشت یک عطردان شیشه ای مربوط به دوره ایلخانی و تیموری به همراه چندین شی دیگر کشف شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف اشیای تاریخی در مسجد صفی رشت

به گزارش معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، در حین عملیات خاکبرداری در داخل مسجد تاریخی صفی رشت که با حضور ناظرین میراث‌فرهنگی صورت گرفت، اشیای با ارزش تاریخی کشف شد که به‌نظر می‌رسد این اشیای مکشوفه زیر قبور دوره اسلامی به‌دست آمده مربوط به دوران اسلامی باشد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: این اشیا شامل یک عدد عطردان شیشه‌ای، یک عدد کاسه سفالی دست ساز و قطعات شیشه‌ای دیگر بوده است. قرارگیری این اشیا در لایه‌های پایین‌تر قبور اسلامی نشان دهنده اهمیت این منطقه تاریخی است.

ولی جهانی ادامه داد: فعالیت‌های پروژه مرمتی به‌طور موقت در آن قسمت تعطیل شده است تا بررسی‌های باستان‌شناسی در محدوده مورد نظر صورت گیرد. با توجه به اینکه اشیاء مکشوفه در تاریخ‌گذاری شهر رشت بسیار مفید خواهد بود، بنابراین قطعاتی از این آثار جهت دستیابی به تاریخ‌گذاری مطلق به آزمایشگاه‌های کشور ارسال می‌شود و پس از تاریخ‌گذاری به روش ترمولومینسانس نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار