معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران :

بی تحرکی یک تهدید جدی برای سلامت انسان است

تهران(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، از تهیه کلیپ جهت کانون های ورزشی و شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بی تحرکی یک تهدید جدی برای سلامت انسان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن‌پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه این روزها با شیوع کرونا ویروس، خانه‌نشینی و کم‌تحرکی باعث کم شدن سوخت و ساز کالری در بدن شده است، گفت: تجمع کالری در بدن تبدیل به چربی و باعث افزایش کلسترول در خون و پیش‌زمینه بیماری‌های قلبی و سکته در افراد می‌شود.

او افزود: در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با همکاری استانها اقدام به تهیه و ساخت کلیپ‌ها و فیلم‌های آموزشی ورزشی جهت ارائه در کانون‌های ورزشی و شبکه شاد برای استفاده دانش‌آموزان در منزل کرده است.

حسن پور با تاکید بر ضرورت تحرک و انجام فعالیت‌های بدنی در شرایط امروز تصریح کرد: ورزش نکردن و داشتن یک زندگی غیرفعال و بی‌تحرک یک تهدید جدی برای سلامت انسان است و باید با آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و اولیای آنها در این زمینه تلاش‌های جدی‌تری صورت پذیرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تهیه فیلم ورزشی در رشته‌های طناب‌زنی توسط معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم این فیلم‌های ورزشی در زندگی روزمره و افزایش فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و اولیاء در منزل تأثیرگذار باشد.

شایان ذکر است روسای انجمن های ورزشی کشور در رشته های والیبال محسن ترابی، بسکتبال بهرام رمضان و طناب زنی حسن خدادادی از نیروهای توانمند آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار