نشست سه‌جابنه روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه برگزار می شود  

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز جمعه درباره نشست روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه با محوریت سوریه به خبرنگاران گفت: چنین نشستی مطابق اعلام چاووش‌اوغلو در دستورکار قرار گرفته، اما تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست سه‌جابنه روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه برگزار می شود  

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه درباره نشست روسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه با محور سوریه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: چنین نشستی مطابق اعلام وزیرامورخارجه در دستورکار قرار گرفته، اما فعلا تاریخ آن مشخص نشده است.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی در ارتباط با نشست سه‌جانبه سران کشورهای ترکیه، ایران و روسیه برای بررسی تحولات سوریه در چارچوب روند آستانه اظهار داشت: نوبت میزبانی به ایران رسیده است و ایران می‌تواند پس از همه‌گیری کرونا از این نشست میزبانی کند، اما در این میان می‌توانیم یک نشست مجازی هم برگزار کنیم.

برخی ناظران منطقه ای معتقدند که مشکلات و بحران های منطقه تنها از طریق گفت وگو و تلاش های جمعی قابل حل است و این بحران ها راه حل نظامی ندارند و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره از مبتکران چنین حرکت هایی بوده و از ابتکار سایر کشورهای منطقه نیز استقبال کرده است.

بحران سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی با دخالت برخی کشورهای منطقه و ارسال سلاح و اعزام جنگجویان تندرو خارجی از سراسر جهان به این کشور آغاز شد و برخی بازیگران بین المللی مانند آمریکا و عربستان با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه ، باعث شدند این بحران امنیتی بعد از 9 سال همچنان ادامه یابد.

البته طی دو سال اخیر دولت سوریه بخش های اصلی و بزرگ این کشور را از وجود گروه های تروریستی مخوف مانند داعش ، القاعده و النصره پاک کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار