وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه پروژه‌های آموزشی، ورزشی همدان:

هر کس با هر بضاعت می‌تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۴/۴ برابری اعتبارات برای مدرسه سازی طی سه سال اخیر اعلام کرد با اجرای طرح «آجر به آجر» هم هر کس با هر بضاعت امکان کمک به این عرصه را دارد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
هر کس با هر بضاعت می‌تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح دو استخر در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو همدان با اشاره به اینکه هرتحولی مستلزم تحول در یادگیری است، بیان کرد: انسان‌ها آنطور که آموخته اند عمل می‌کنند، اگر خوب عمل کنیم به معنای درست آموختن است و با وجود این اگر می‌خواهیم آینده کشور را بررسی کنیم باید دید در مدارس چه می‌‌آموزند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر به تحول در آموزش و پرورش اشاره فرمودند، بنابراین برای داشتن آینده با کیفیت باید سراغ مدرسه برویم چراکه مدارس کانون اصلی یادگیری است و اهتمام به مدرسه اهتمام همه جامعه محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرصتی دست داده است تا همه کسانی که می‌خواهند، وارد مدرسه سازی شوند، اما هیچ سرمایه گذاری به اندازه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش قابل مقایسه نیست، هر بنایی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و از بین می‌رود اما مدرسه بنایی است که درآن تحولات پایدار در فرد را شاهد هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هرکس با هر حدی از بضاعت می‌تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد، گفت: امیدوارم همکاری لازم برای ساخت مدرسه از سوی همه آحاد جامعه را شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به ساخت مدارس حیات طیبه هم اشاره کرد و گفت: هرچه مدرسه بزرگتر باشد دسترسی به انواع توانمندی میسر است.

حاجی میرزایی با اشاره به سامانه مکان یابی در ساخت مدارس گفت: امسال در پروژه های مختلف که قرار است آغاز کنیم از ظرفیت این سامانه بهره مند می‌شویم تا مدارس متناسب با نیاز جامعه بنا شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به افزایش بودجه مدرسه سازی طی سال ۹۶تا ۹۹اشاره کرد و گفت: این رقم امسال به بیش از ۳هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که رشدی ‌۴/۵برابری را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار