فرماندار اسلامشهر: روند روبه رشد شیوع کرونا ویروس هشدار برای بازگشت به حالت قرنطینه قبل است

اسلامشهر (پانا) - جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات و نهادها و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: روند روبه رشد شیوع کرونا ویروس هشدار برای بازگشت به حالت قرنطینه قبل است

در این جلسه حجت الاسلام نوروزی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسلامشهر در سخنانی با طلب آرزوی مغفرت برای درگذشتگان ناشی از شیوع کرونا ویروس، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال مردم را به امانتداری و درستکاری سفارش می کند و همه باید بدانیم که مسئولیتهایی که در اختیار ما است امانت است.

او در ادامه محیط زیست را نیز امانت الهی دانست و بیان کرد: همگان باید در کارهای روزانه قضاوت عادلانه داشته باشیم و این امر مختص قوه قضاییه نیست و خداوند بر رعایت عدالت در بین مردم تأکید فراوان دارد.

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز در ادامه جلسه با توجه به فرا رسیدن اوقات فراغت تابستان 99 تصریح کرد: در شرایط فعلی ما امکان برگزاری کلاس های حضوری را نداریم و گفت: سیاست گذاری در زمینه اوقات فراغت نباید بخشی باشد و سیاست های شورای فرهنگ عمومی و نیازهای روحی و جسمی فرزندان ما با برگزاری برنامه های مجازی مناسب مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی و نهادهای غیر دولتی انسان دوستانه ایران را در ردیف ده کشور برتر جهان از لحاظ پیشگیری، مبارزه و تلاش و حل مشکلات مردم در شرایط کرونا ویروس نام بردند و نمونه آن را در همدلی مومنانه و کمک مردم به افراد نیازمند می توان مشاهده کرد.

او اذعان کرد: اکنون روند دوباره روبه رشد شیوع کرونا ویروس با توجه به خستگی و ایثار گری های کادر پزشکی و درمانی، بر اثر رعایت نکردن جمعی از مردم دوباره حالت صعودی دارد و اگر به شرایط قبل برگردیم حالت قرنطینه و محدودیت فعالیت های مردم دوباره اعمال می شود.

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر هم در سخنانی اظهار کرد: دغدغه همگان در شرایط فعلی باید فرهنگ سازی بهداشت در اماکن عمومی باشد و برگشت به حالت قرنطینه قبل و تبعات اقتصادی آن مناسب نیست و مردم باید با دریافت اطلاع رسانی های جدید و رعایت بهداشت در اماکن عمومی، نقش موثری در کنترل کرونا ویروس داشته باشند.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار