ره‌آورد کرونا برای استقلالی‌ها؛ فرهاد مجیدی و دردسرهایی که این روزها دارد

تهران (پانا) - فرهاد مجیدی در حالی تیمش را باید برای بازی سخت و تاثیرگذار با فولاد خوزستان آماده کند که احتمال دارد 3 بازی اصلی و تاثیرگذار آنها در همین گام اول حضور نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ره‌آورد کرونا برای استقلالی‌ها؛ فرهاد مجیدی و دردسرهایی که این روزها دارد

به رغم تلاش‌های گسترده و تهدیدهای متمول‌ترین تیم فوتبال ایران، قرار است لیگ برتر از سر گرفته شود تا یکبار دیگر نبض فوتبال در ایران به جریان بیافتند و با شکست خوردن پروژه مدافعان تعطیلی لیگ برتر، تلاش‌ها برای کسب رده‌های بالاتر جدول آغاز خواهد شد.

در کورس‌هایی که لیگ برتر ایران در پیش دارد، یکی از مهم‌ترین کورس‌ها در بالای جدول است، جایی که پرسپولیس مانند 3 سال گذشته با اقتدار صدرنشین شده و شانس مسلم قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود و به ترتیب 6 تیم سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، استقلال تهران، شهر خودرو مشهد، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان هم در تلاش خواهند بود تا کورسوی امید خود برای قهرمانی را زنده نگه داشته و البته مهم‌تر برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، مبارزه کنند.

به غیر از پرسپولیس که مقتدرانه صدر جدول را در اختیار گرفته است و در بین 6 تیم دیگری که نام برده شد، 2 تیم شرایط ویژه‌تری در مقایسه با 4 رقیب خود دارد که می‌تواند برای آنها امتیاز بزرگی محسوب شود و کمکی ویژه برای از سرگیری رسمی لیگ برتر از هفته بیست و دوم محسوب شود.

استقبال جذاب از شروع دوباره لیگ برتر

لیگ برتر ایران در حالی از اوایل تیر آغاز می‌شود که قرار است پیش از شروع هفته بیست و دوم، فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولاد آره‌نا به مصاف شاگردان فرهاد مجیدی در تیم استقلال تهران بروند. دیداری که 3 امتیاز آن برای دو تیم از نان شب واجب‌تر بوده و می‌تواند در جدول به شدت تاثیرگذارد باشد و البته شاید رقبا برای تقسیم امتیاز در این بازی لحظه شماری کنند.

جدول لیگ برتر به این صورت است که اگر فولاد برنده از زمین خارج شود، رده ششم را رها کرده و هم امتیاز با استقلال در رده پنجم قرار می‌گیرد تا رسما مدعی جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا محسوب شود. اما در مقابل 3 امتیاز این بازی برای استقلال تهران به شدت حیاتی‌تر خواهد بود. شاگردان فرهاد مجیدی با کسب 3 امتیاز در اهواز، جهشی فوق‌العاده در جدول خواهند داشت و با رسیدن به امتیاز 39، با 2 امتیاز بیشتر از سپاهان و تراکتور به رده دوم جدول خواهند رسید و البته مهم‌تر این است که حاشیه امن دو رقمی پرسپولیس از بین خواهد رفت و استقلال تبدیل به جدی‌ترین رقیب این تیم با قهرمانی البته با 8 امتیاز کمتر می‌شود.

فرشید در تهران می‌ماند

با مرور وضعیت جدول، به خوبی مشخص است که 3 امتیاز این بازی برای فرهاد مجیدی تا چه اندازه حیاتی و آنها باید تمام تلاش خود برای شکست دادن تیم کاپیتان سابق‌شان انجام دهند. اما استقلال در حالی برای این بازی راهی اهواز خواهد شد که دغدغه‌های فرهاد مجیدی برای این بازی بیشتر شده است. آنها احتمال دارد 3 بازیکن اصلی و تاثیرگذار خود را در سفر به اهواز همراه نداشته باشند.

در بین 3 نفری که می‌توانند در لیست غایبان استقلال باشند، فرشید اسماعیلی در جریان تمرین استقلال مصدوم شده و قطعا دیدار با فولاد خوزستان را از دست خواهد داد و در بهترین حالت شاید به هفته بیست و دوم لیگ برتر و دیدار با سایپا تهران برسد.

ره‌آورد کرونا

هر چند فرشید اسماعیلی تنها مصدوم استقلال محسوب می‌شود، اما تعطیلات کرونایی برای این تیم شوک بزرگی را همراه آورده است.

فرهاد مجیدی که بی‌صبرانه در انتظار ورود شیخ دیاباته و هرووه میلیچ به تهران بود، با حضور این دو خارجی تاثیرگذار بیشتر از اینکه از رسیدن آنها خوشحال شود، نگران شد. هیچ یک از دو بازیکن خارجی استقلال از نظر بدنی وضعیت خوبی ندارند و در حالی که تیم مشغول کار تاکتیکی است، آنها باید به فکر بدنسازی و آمادگی جسمانی باشند و البته در این بین اوضاع برای شیخ دیاباته به شدت حادتر است.

شیخ دیاباته بدون شک امید اول استقلال برای رسیدن به رده‌های بالایی جدول در کنار زوج آماده‌اش مهدی قائدی است و غیبتش در هر کدام از بازی‌ها به تیم ضربه خواهد زد اما این مهاجم آفریقایی در حالی به تهران برگشته است که ظاهرا در دوران تعطیلات کرونایی به او خوش گذشته و بیشتر از اینکه به فکر تمرین خانگی باشد، به خوراکی‌های فرانسه رسیده است و در نتیجه آنطور که از تصاویر تمرین استقلال مشخص شده، او با اضافه وزن به تهران برگشته و حالا باید تیم بدنسازی استقلال برنامه‌های کم کردن وزن و سپس آمادگی جسمانی او را پیگیری کنند.

با وضعیتی که شیخ دیاباته دارد، بعید است او بتواند استقلال را حداقل به عنوان بازیکن ثابت در دیدار با فولاد همراهی کند اما ماجرا برای هرووه میلیچ کمی ساده‌تر است و او به اندازه شیخ دیاباته ناآماده نیست. میلیچ هم هنوز به اندازه سایر بازیکنان ایرانی استقلال آماده نشده و نیاز به دوران بدنسازی ویژه دارد ولی با توجه به وضعیت بدنی که در بازگشت به تهران داشته، امیدها برای حضور او در دیدار با فولاد خوزستان بیشتر از شیخ دیاباته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار