آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حادثه زلزله بیرم

شیراز (پانا) - دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ادامه آماده‌باش این ستاد در پی وقوع زلزله در شامگاه بیستم خردادماه در حوالی بیرم لارستان تا پایدار شدن وضعیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حادثه زلزله بیرم

محمدجواد مرادیان امروز با اعلام این خبر گفت: با وقوع زلزله‌ایی به بزرگی 1/5 ریشتر در حوالی بیرم لارستان در ساعت 20:38 شامگاه 20 خرداد و پس از تایید خبر تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع برای بررسی وضعیت به محل اعزام شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمادگی کامل این برای امدادرسانی به مجروحان احتمالی، گفت: با پیگیری مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) تمام بیمارستان‌ها در شهرهای همجوار و شیراز، پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های همجوار و شیراز و مراکز پیام اورژانس از جمله مراکزی بودند که در اولین دقایق پس از وقوع زلزله آمادگی‌های لازم را برای امدادرسانی کسب کردند.

مرادیان ضمن اعلام آمادگی استان‌های هرمزگان و بوشهر در خصوص اعزام تیم‌های درمانی به محل، گفت: پس از وقوع زلزله دوم به بزرگی 7/5 ریشتر در ساعت 21:48، اورژانس استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز آمادگی خود را برای هرگونه کمک به مناطق زلزله زده اعلام کردند.

او در ادامه افزود: هر چند خوشبختانه گزارشی از آسیب به هم استانی‌های عزیز به ثبت نرسیده است ولی ستاد مدیرت بحران دانشگاه در حال آماده باش تا پایدار شدن وضعیت در مناطق زلزله زده خواهد ماند و بالگردهای اورژانس هوایی فارس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ویژه اورژانس شیراز در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

او از مردم مناطق زلزله زده خواست تا در صورت وقوع مجدد زلزله، خونسردی خود را حفظ کنند، از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ای خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار