درگفت‌وگو با پانا

مجید هداوند: 86 درصد کلاس‌های مدارس استثنایی در« شبکه شاد» تشکیل شد

حدود ۵۱ درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه حضور یافتند

تهران (پانا) _ به گفته معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود 51 درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه حضور یافتند و 40 درصد دانش‌آموزان بانیازهای ویژه به دلیل نداشتن اینترنت و دستگاه‌های لازم مانند گوشی هوشمند و تبلت به آموزش‌های فضای مجازی دسترسی ندارند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مجید هداوند: 86 درصد کلاس‌های مدارس استثنایی در« شبکه شاد» تشکیل شد

مجید هداوند معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با پانا درباره آموزش‌های غیرحضوری در این سازمان و حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد عنوان کرد: «ما در دو برهه اقدامات موثری در این زمینه داشتیم؛ با شروع همه‌گیری و تعطیلی مدارس، آموزش در فضای مجازی با کمک معلمان و کادر توانبخشی سازمان آغاز شد. بیش از 10 هزار گروه در فضای مجازی تشکیل و بیش از 2 هزار ساعت آموزش نکات بهداشتی برای قریب به 90 هزار نفر از اولیا انجام شد، همچنین به 22 هزار نفر از کادر اداری، معلمان و نیروهای خدماتی آموزش‌های لازم در این زمینه داده شد. در 7 استان کشور پایگاه‌ها و مدارس مجازی راه‌اندازی شد و آموزش‌های والدمحور از طریق مراکز مشاوره و مراکز اختلالات ویژه یادگیری در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت. همچنین بیش از 320 هزار ساعت آموزش مجازی منزل‌محور و فرد به فرد از سوی همکاران ما انجام شد.»

وی ادامه داد: «طراحی سامانه‌ها برای کسب اطلاعات از استان‌ها از جمله اقداماتی بود که تا پیش از راه‌اندازی شبکه شاد در سازمان انجام شد.»

معاون سازمان استثنایی درباره فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی بعد از راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموزان گفت: «با راه‌اندازی شبکه شاد دانش‌آموزان استثنایی، باتوجه به تنوع فعالیت در گروه‌های مختلف و پیچیدگی‌های گروه‌های 7 گانه استثنایی همچون سایر دانش‌آموزان به این شبکه پیوستند. اکنون 100 درصد مدارس و 74 درصد معلمان در شبکه شاد عضو هستند. 86 درصد کلاس‌های مدارس استثنایی در شاد تشکیل شد و تا امروز حدود 51 درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه حضور یافتند.»

هداوند درباره پایین بودن آمار عضویت دانش‌آموزان مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی در شبکه شاد گفت: «بر اساس آماری که از استان‌ها دریافت کردیم قریب به 40 درصد دانش‌آموزان استثنایی به دلیل نداشتن اینترنت و دستگاه‌های لازم مانند گوشی هوشمند و تبلت به آموزش‌های فضای مجازی دسترسی ندارند.»

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: «تمام مشکلاتی را که دانش‌آموزان استثنایی در بستر شبکه شاد دارند با کارگروه فنی وزارتخانه پیگیری می‌کنیم تا مشکلات این عزیزان کاهش یابد و بتوانند حضور موثری در بخش آموزش و پرورش و توانبخشی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار