۹۰ درصد صادرات صنایع دستی البرز چمدانی است

کرج (پانا) - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی البرز با گلایه از اینکه البرز نمایشگاه دائمی صنایع دستی ندارد، عنوان کرد این مساله باعث شده هم علاقه مندان به صنایع دستی برای خرید آثار مورد نظر خود با مشکل مواجه شوند و هم هنرمندان در فروش تولیدات خود با محدودیت های جدی روبه رو باشند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۹۰ درصد صادرات صنایع دستی البرز چمدانی است

به‌گزارش‌ایسنا، علی عبادی با اشاره به وضعیت فعالیت در رشته‌های صنایع دستی در البرز اظهار کرد: از بین ۲۹۵ رشته مصوب حوزه صنایع دستی، ۷۰ رشته در البرز فعال است.

وی با بیان اینکه تاکنون صنایع دستی که صرفا مختص البرز باشد شناسایی نشده، ادامه داد: البرز استان مهاجرپذیری است و بررسی ها نشان می‌دهد جز یک طرح خاص بافت گلیم که مختص طالقان است، این استان صنایع دستی در یک رشته خاص که بومی باشد ندارد.

این مسئول در ادامه به چگونگی صادرات صنایع دستی استان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد آثار هنرمندان البرزی که به خارج کشور صادر می‌شود ارسال‌شان به صورت چمدانی است.

عبادی با گلایه از اینکه البرز نمایشگاه دائمی صنایع دستی ندارد، اضافه کرد: این مساله باعث شده هم علاقه مندان به صنایع دستی برای خرید آثار مورد نظر خود با مشکل مواجه شوند و هم هنرمندان در فروش تولیدات خود با محدودیت های جدی روبه رو باشند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: علاوه بر اینکه پیگیر تملک زمین برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان هستیم، تا یک ماه و نیم آینده نیز یک نمایشگاه صنایع دستی در طبقه همکف اداره کل میراث فرهنگی دایر خواهد شد.

عبادی در ادامه به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محوطه کاروانسرای شاه عباسی از ۱۹ الی ۲۵ خرداد اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه حدود ۶۰ هنرمند در ۲۶ حجره آثار خود در رشته هایی چون گلیم، سفال، معرق، چوب و ... را به نمایش گذاشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار