نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان با اصحاب رسانه:

رقابت 88 نامزد در پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیر کل جمعیت هلال احمر زنجان در خصوص برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با خبرنگاران نشست و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 88 نامزد در پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر استان زنجان

رقابت 88 نامزد در پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر استان زنجان
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: در پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر ساعت 9 صبح 23 خرداد 88 نامزد به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 13 نفر خانم هستند.
شهرام میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه اساس کار در هلال احمر داوطلب محوری است، افزود: به موجب اساسنامه جمعیت هلال احمر که مصوب مجلس شورای اسلامی هر چهار سال یک بار انتخابات مجامع شهرستان های هلال احمر برای انتخابات اعضای شورای اجرایی و بازرسان برگزار می شود.
وی اظهارداشت: امسال پنجمین دوره این انتخابات روز جمعه 23 خرداد با رقابت 88 نامزد برگزار می شود که از این تعداد 13 نفر خانم و 75 نفر نیز آقا هستند در این استان شهرستان های زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود، ابهر و ماهنشان برگزار خواهد شد.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: تعداد کل اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر را 14 هزار و 690 بیان کرد و افزود: از این تعداد 10 هزار و 837 نفر واجد شرایط برای رای دادن در این انتخابات هستند.
میرزایی تاکید کرد: 109 نفر نامزد برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 88 نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شدند که از این تعداد 67 نفر نامزد شورای اجرایی و 21نفر نیز نامزد بازرس در این دوره از انتخابات جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.
وی ادامه داد: در هر شهرستانی چهار نفر عضو اصلی شورای اجرایی، 2 نفر عضو علی البدل، یک نفر برای بازرس اصلی و یک نفر دیگر نیز علی البدل خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین نامزدهای انتخاباتی در شهرستان خدابنده 17 نفر و ماهنشان نیز 16 نفر است.
میرزایی یادآوری کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط حاکم در کشور و استان زنجان تاکید و تلاش بر رعایت پروتکل های بهداشتی، توجه ویژه به این مهم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
وی اضافه کرد: فعالیت های ستادهای انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر از هفته آخر فرودین امسال در سطح کشور و به تبع آن در استان و شهرستان ها آغاز و ابلاغ همکاران صادر شد تا برنامه های مربوط به انتخابات به نحو احسن انجام شود.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: بعد از انتخابات مجامع شهرستان ها انتخابات مجامع استان را خواهیم داشت تعدادی منتخب از بین اعضای شوراهای اجرایی و بازرسان کاندید برای تشکیل مجمع استان زنجان خواهند شد.
میرزایی خاطرنشان کرد: با برگزاری مجدد انتخابات در مرحله دوم، هیات مدیره استان از بین نامزدهایی که به مجامع استان ورود پیدا کرده اند انتخابات هیات مدیره را خواهیم داشت که چهار نفر به عنوان عضو اصلی، دو نفر بازرس اصلی و دو نفر دیگر بازرس علی البدل انتخاب خواهند شد.
وی افزود: در مرحله سوم از بین اعضای هیات مدیره که مجمع کل کشور را تشکیل می دهند امسال با توجه به اینکه داوطلبان واجد شرایط برای رای دادن بیش از 10 هزار نفر بود تعداد اعضایی که می توانند از استان زنجان در مجمع کشوری حضور داشته باشند چهار نفر خواهد بود.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: در مجمع عمومی کشور هفت نفر به عنوان منتخب شورای عالی از بین داوطلبان انتخاب خواهد شد که بالاترین رکن هلال احمر مجمع عمومی و شورای عالی است که از سراسر کشور محسوب می شود.
میرزایی ادامه داد: از این تعداد چهار نفر در شورای عالی نمایندگان رئیس جمهور هستند که با ابلاغ رئیس جمهور تعیین می شوند و تعداد هشت نفرنیز از مدیران و مشاوران ارشد جمعیت هلال احمر هستند که در کل 16 نفر شورای عالی جمعیت هلال احمر را تشکیل می دهند که در حال حاضر از استان زنجان یک نفر را در شورای عالی داریم.
دوخت 2 میلیون و 800 هزار عدد ماسک توسط داوطلبان هلال احمر زنجان
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به کمبود ماسک در استان زنجان در ابتدای شیوع این بیماری، تصمیم این شد تا با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای زنجان، کارگاه تولید ماسک با حضور 300 نفر از داوطلبین راه اندازی شود که موفق به تولید 2 میلیون و 800 هزار عدد ماسک و توزیع آن در این استان شدیم.
میرزایی خاطرنشان کرد: تا به امروز پنج هزار و 800 بسته معیشتی به ارزش 15 میلیارد ریال در بین خانواده های کم بضاعت و نیازمند و همچنین هشت هزار پک بهداشتی نیز میان بیماران خاص و صعب العلاج، توزیع شد.
وی اظهارداشت: برپایی پست های بازرسی سلامت به منظور غربالگری و تب سنجی ویروس کرونا از 9 اسفند در مبادی ورودی و خروجی استان زنجان در 24 پست آغاز و 13 فروردین پایان یافت.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: پایش سلامت 97 هزار و 607 نفر توسط نیروهای داوطلب، جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان با موفقیت انجام شد.
میرزایی تاکید کرد: این تعداد سرنشینان 38 هزار و 96 خودور بودند که در خصوص ابتلا به ویروس کرونا سلامت آنها مورد پایش قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این مدت بیان شده پایش سلامت، ۴۲2 نفر با علائم تب شناسایی شده بودند که ۳۶9 نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای غربالگری و پایش سلامت یک‌هزار و 364 نفر از داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال احمر در پست های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی افراد ورودی به شهرها فعالیت کرده اند.
میرازیی افزود: از این تعداد یکهزار و چهار نفر داوطلب و اعضای جوانان و 360 نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال احمر استان هستند.
وی، با بیان اینکه غربالگری و تب سنجی هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام شد، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان دوشادوش هموطنان برای شکست و ریشه کنی کرونا در تلاش است و از هیچ خدمتی در این خصوص دریغ نمی کند.
مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان زنجان گفت: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاها است و هلال احمر استان زنجان با همه توان تجهیزات و نیروها شبانه روز در تلاش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار