فراخوان بین‌المللی طراحی تندیس سردار سلیمانی

تهران (پانا) - سازمان زیباسازی شهر تهران برای ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فراخوانی بین‌المللی داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان بین‌المللی طراحی تندیس سردار سلیمانی

به گزارش روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ شهادت هنر است و شهید هنرمندی که به زیبایی آن را به تصویر می‌کشد. شهر نیز محمل هنر هنرمندان است و می‌تواند مفهوم شهادت، ایثار و فداکاری و میهن دوستی را با هنر، تصویری ماندگار و گویا سازد.

می‌توان با خلق آثار هنری تصویری از جوانمردی مردان خدا در شهر خلق کرد تا پیام ایشان را، هنرمندانه به شهروندان رساند. سردار شهید سلیمانی اسطوره‌ای دیگر از هنر شهادت و ایثار در تاریخ ایران زمین آفرید که بی شک باید هنرمندانه به یادگار بماند.
از این رو سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و بی مانند ایشان برای دفاع از میهن، در نظر دارد با بهره از هنر هنرمندان مجسمه ساز تندیسی فاخر از این شهید معزّز را در فضای شهری نصب کند.

بر اساس این گزارش؛ سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان مجسمه ساز دعوت کرد تا با شرکت در این فراخوان بین‌المللی، آثار پیشنهادی خود را از 15 خرداد تا 15 تیر به آدرس ایمیل farakhnart@gmail.com ارسال کنند.

طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی نامه و نمادهای شخصیتی و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شود. همچنین استفاده از موتیف‌هایی که می‌تواند بر زیبایی اثر بیفزاید، در انتخاب طرح مورد توجه خواهد بود ضمن اینکه انعکاس مفاهیم ایثار، رشادت و شهادت در اثر باید مورد توجه قرار گیرد.

داوری و انتخاب آثار براساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای، توسط شورای تخصصی آثار حجمی ‌سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار