کمرئی: استارت‌آپ‌ها باید در ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به آموزش و پرورش کمک کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از مدیران استارت‌آپ‌ها خواست در زمینه آموزش‌های عملی (مهارت‌محور) پیشنهادهای خود را به آموزش و پرورش ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: استارت‌آپ‌ها باید در ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به آموزش و پرورش کمک کنند

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارت‌‌آپ‌های آموزشی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد درباره نحوه همکاری استارت‌آپ‌ها با دستگاه تعلیم و تربیت بیان کرد: «نشست مشترک علاوه‌بر احصاء زمینه‌های همکاری مشترک می‌تواند محلی برای تبیین دیدگاه‌های ارائه دهندگان خدمات آموزش دیجیتال درباره تعلیم و تربیت رسمی باشند. اکنون 84 درصد از کل دانش‌آموزان کشور عضو شاد هستند که ۶۴ درصد از آنها در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم آموزش دیده‌اند. ارزیابی‌ها نشان داد آموزش‌های مجازی بسیار مؤثر بوده است.»

وی یکی از نیازهای مهم آموزش‌های دیجیتال را کمک در آموزش‌های مهارتی (عملی) عنوان کرد و گفت: «در بحث شبیه‌سازها نیازمند فراهم شدن زمینه یادگیری دروس عملی هستیم. موضوع آموزش‌های عملی یکی از موضوعاتی است که امروز همه دنیا با آن درگیر است و باید در این زمینه به ابزارهایی دست پیدا کنیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «همانطور که یادگیری بستگی به تلاش فرد یادگیرنده دارد باید موقعیتی فراهم شود که ما هر چه بیشتر از teaching فاصله بگیریم و به سمت educating برویم تا از این طریق به تعلیم و تربیت مؤثر نزدیک شویم.»

وی ادامه داد: «ارائه دهندگان خدمات تعلیم و تربیت باید ضمن توجه به آموزش‌ها در جامعه جهانی به تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی توجه داشته باشند. آموزش‌ها باید متناسب با فرهنگ عمومی ما ارائه شود. اگر غیر از این باشد به کارگیری این روش‌ها و ابزارها دشوار خواهد شد.»

کمرئی در پایان به نقش معلم در آموزش‌های مجازی اشاره کرد و گفت: «در برنامه‌ریزی‌های مجازی باید کمک کنید که نقش معلم در تعلیم و تربیت قوی‌تر شود هر چند ممکن است در موقعیت‌هایی این آموزش‌ها جایگزین معلم باشند اما ارائه دهندگان خدمات آموزش مجازی می‌توانند با این رویکردها خود را به دستگاه آموزش و پرورش نزدیک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار