رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

تحقق بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی

تهران(پانا)- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر تداوم مقابله با فرار مالیاتی، می‌گوید سال گذشته با وجود تمامی تحریم‌ها و مشکلات، تحقق درآمدهای مالیاتی کشور بیش از ۱۰۰ درصد بود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی

به گزارش ایرنا،‌«امیدعلی پارسا» روز یکشنبه در صحن علنی مجلس با تشریح وضعیت مالیاتی کشور، افزود: با وجود تحریم‌ها و مشکلات، سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد که ۲۹ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است، اضافه کرد: نتیجه این عملکرد ثبت مالیات و افزایش اعتبارات هزینه‌ای بود.

پارسا خاطر نشان کرد: سهم مالیات از منابع بودجه‌ای عمومی هم افزایش یافت که تمرکز بر اخذ مالیات از ثروت بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: تلاش کرده ایم که اخذ مالیات، هوشمندسازی شود و بر این اساس، باید همه اطلاعات در همه دستگاه‌های کشور به صورت آنلاین در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای گام نخست هوشمندسازی اخذ مالیات، افزود: سال گذشته به طور متوسط ۳۴ درصد قطعیت‌ها نسبت به گذشته رشد داشت و ۲۴ درصد ورودی به هیأت‌های دادرسی مراکز تخلف مالیاتی کاهش یافت که نشان دهنده تعامل مناسب با مجموعه اصناف است.

پارسا با اشاره به مقابله با فرار مالیاتی، اظهار کرد: فرار مالیاتی بسیار بالا است، اما تلاش کرده ایم که شناسایی شود و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار