مدیر عامل شرکت آب و نیروی ایران تشریح کرد:

گردشگری مخازن سدها در گرو کرونا

تهران(پانا) - طرح گردشگری در مخازن سدها پارسال با امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح و مقرر شد وارد مرحله عملیاتی شود که بنا به گفته مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با گسترش بیماری کرونا این طرح معطل این بیماری مانده است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری مخازن سدها در گرو کرونا

به گزارش ایرنا،‌«بهروز مرادی» افزود: بحث توسعه گردشگری برروی مخازن سدها از سال گذشته مطرح و قرار بود تا پایان سال، طرح سردشت وارد مرحله مزایده شود.

وی ادامه داد: این طرح به دلیل شیوع بیماری کرونا و لطمه‌هایی که صنعت گردشگری از این بیماری متحمل شد، این کار نیز به تعویق افتاد و امید است امسال توسعه گردشگری سدها با به سرانجام رسیدن وضعیت این بیماری مجدد پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: امسال تلاش می‌شود علاوه بر طرح سردشت،‌طرح های مانند سد داریان، سد گتوند و سد کارون نیز راه‌اندازی شود تا بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری در این زمینه شده و بتوان از کلیه جوانب سدها استفاده کرد.

بحث توسعه گردشگری در منابع آبی پس از آنکه حسن روحانی رئیس جمهوری دستور آن را به وزارت نیرو داد از خردادماه امسال (۱۳۹۸) مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه به عنوان نهاد اصلی متولی منابع آبی کشورمان قرار گرفت و برداشتن گام‌های لازم برای توسعه این موضوع از همان زمان آغاز شد.

برنامه‌ریزی‌ها و تدارک‌های لازم منجر به آن شد تا ۲۷ خردادماه ۹۸ وزارت نیرو با هدف توسعه گردشگری در منابع آبی تفاهمنامه‌ای را با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا برساند تا بر اساس آن بتوان شرایط را برای حضور گردشگران در منابع آبی به خصوص سدها فراهم کرد.

اجرایی شدن تفاهمنامه این امکان را فراهم خواهد کرد تا مردم و گردشگران بتوانند در کنار این منابع از مواهب طبیعی استفاده کنند.

وزیر نیرو در زمان امضای تفاهمنامه با وزارت گردشگری گفت: امروز ۱۷۰ دریاچه و مخزن سد و نیز بیش از ۵۰ تالاب در کشور وجود دارد که به زودی و با رعایت مقررات زیست‌محیطی امکان استفاده از این مواهب الهی برای مردم فراهم خواهد شد.

رضا اردکانیان افزود: امسال با بارش‌های خوبی که رخ داد و بر اساس توصیه رئیس جمهوری درباره فراهم سازی امکان رونق بخشیدن به گردشگری در منابع آبی در قالب همکاری با سازمان میراث فرهنگی، تلاش شد تا امکان رونق گردشگری در این مناطق فراهم شود.

وی افزود: بحث رونق گردشگری در تأسیسات آبی در گذشته به دلیل نبود امکانات و وجود نگرانی‌هایی در باره حفظ کیفیت منابع آبی چندان مورد توجه نبود، اما امسال و با کمک سازمان میراث فرهنگی و اتخاذ تدابیر لازم این امکان فراهم شده و رونق گردشگری با لحاظ دقیق مباحث حفظ کیفیت منابع آب دنبال خواهد شد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر آنکه رونق گردشگری را به همراه خواهد داشت توسعه اشتغال را نیز به همراه دارد و بخش زیادی از جوانان کشور را مشغول خواهد ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار