کرونا تردد مسافر از مرز بازرگان را ۸۱ درصد کاهش داد

ارومیه (پانا) - مدیر پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است، عنوان کرد شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال سبب کاهش ۸۱ درصدی تردد مسافر از این مرز بین المللی شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کرونا تردد مسافر از مرز بازرگان را ۸۱ درصد کاهش داد

به گزارش روابط عمومی پایانه مرزی آذربایجان غربی، جابر اکبرپور عنوان کرد: طی ۲ ماه سال جاری، پنج‌هزار و ۴۲۸ نفر بعد از انجام پروتکل‌های بهداشتی از این مرز تردد داشته‌اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۲ نفر بوده است.

وی گفت: در این مدت تنها ۱۱ ایرانی از مرز بازرگان خارج شده اند که کاهش ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: همچنین در ۲ ماه نخست امسال شاهد ورود ۷۷ مسافر خارجی از مرز بازرگان بوده ایم که در این خصوص نیز کاهش حدود ۱۰۰ درصدی برآورد شده است.

اکبرپور با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در ایران از اسفند گذشته مرزهای ایران با کشور ترکیه بسته و تردد مسافر و کامیون متوقف شده بود، افزود: پس از رایزنی لازم توسط مقام‌های ۲ کشور، فقط کشور ترکیه ورود اتباع خود و کامیون‌ها را در چندین مرحله پذیرش کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲۳ دستگاه کامیون وارد و ۷۱۱ کامیون نیز خارج شده که هر دو نسبت به سال گذشته به ترتیب ۹۹ و ۹۶ درصد کاهش داشت.

گمرک بازرگان روز پنجشنبه ۱۵خرداد پس از پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

مسوولان در تلاش برای برقراری تردد مسافری در این مرز هستند.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار