سینماها آماده بازگشایی؛ سینماگران در هراس استقبال نکردن از فیلم‌ها هستند

تهران (پانا) - طبق دستور رئیس ‌جمهوری از تاریخ یکم تیرماه سالن‌های سینما اجازه بازگشایی را دریافت کردند و سالن های سینما می‌توانند پس از 4 ماه فعالیت خود را از سر بگیرند، حال باید منتظر ماند و دید چه فیلم هایی آغازگر اکران در سال 99 هستند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سینماها آماده بازگشایی؛ سینماگران در هراس استقبال نکردن از  فیلم‌ها هستند

روز گذشته جلسه ستاد مقابله با کرونا برگزار شد و طبق دستور رئیس‌جمهوری سالن‌های سینما با ۵۰ درصد ظرفیت خود می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند،در روزهای گذشته و قبل از سخنان رئیس جمهوری، سازمان سینمایی اعلام کرده بود که سینما می توانند با ظرفیت ۴۰ درصد بازگشایی شوند و البته فعالیت سالن‌ها داوطلبانه خواهد بود.

این در حالی است که اقتصاد سینماهای کشور پس از کرونا تنها دلخوش به اکران آنلاین فیلم ها بود و حال باید استراتژی برای انتخاب فیلم ها و جذب مخاطب پیدا شود.

سینماهای کشور قبل از اکران عید نوروز به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند و فیلم هایی چون «شنای پروانه»، «پسر کشی»، «لامینور»، «لاله»، «بازیوو» و «خوب بد جلف 2» اجازه اکران پیدا نکردند و باید منتظر ماند چه فیلم هایی این بار با توجه به این موضوع که خانه سینما اعضای شورای صنفی نمایش را قبول ندارد وارد اکران پسا کرونایی می شوند.

نخستین نشست انتخاب فیلم ها برای اولین اکران سال 99 قرار است سه شنبه این هفته در سازمان سینمایی برگزار شود، باید منتظر ماند و دید آیا فیلم هایی چون «بازیوو»، «شنای پروانه»، «خوب بد جلف»، «شنای پروانه» و «لامینور» حاضر هستند با پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شده است و تنها 50 درصد سینماها بلیت فروشی می شوند فیلم های خود را در سینماها اکران کنند.

مسئله جذب مخاطب در روزهای پسا کرونایی برای سینماداران و سینماگران بسیار مهم است باید دید آنها چگونه می خواهند مخاطب را مجاب کنند تا به سینماها بیایند، از بین فیلم ها «خوب، بد، جلف ۲» که پیمان قاسم‌خانی خواستار نمایش ان در سینما بود پیشتر اعلام کرده بود که حاضر به اکران آنلاین نیست.

در این بین «شنای پروانه» محمد کارت دیگر گزینه مهم مدیران سینمایی برای افزایش استقبال مردم از سینما در دوران کرونا بوده ولی پخش‌کننده این فیلم، قبول اکران آن را منوط به شرایطی می‌داند که با توجه به محدودیت‌های حضور تماشاگران باید فراهم و تامین شود.

فیلم «لاله» نیزیکی دیگر از گزینه‌های اکران نوروزی بود و با توجه به تاکید سازندگانش بر لزوم نمایش روی پرده و اینکه مالک فیلم، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به نظر می‌رسد فیلم اسدالله نیک‌نژاد باید راهی سینما شود اما مشخص نیست که آیا اول تیر روی پرده می‌رود یا زمانی دیگر.

از بین 6 گزینه نوروزی تا کنون محمد هادی کریمی صحبتی درباره زمان اکران فیلمش «پسر کشی» نداشته است و عوامل فیلم «بازیوو» نیز هفته پیش جلسه ای با مدیران فارابی برای هرچه بهتر دیده شدن این فیلم داشته اند باید منتظر ماند و دید چه تعداد فیلم در نخستین اکران سال 99 به سینماها می آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار