مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان: هزینه کرد زکات هر منطقه در همان نقطه انجام می شود

زاهدان(پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد زکات هر منطقه در همان منطقه با رعایت نکات شرعی و بنا به فقه شیعه و اهل سنت جمع آوری و هزینه می شود.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان: هزینه کرد زکات هر منطقه در همان نقطه انجام می شود

به گزارش اداره کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی اظهار کرد: کمیته امداد با توجه به قانون زکات در سال ۹۴ برای جمع آوری زکات مصوب شد. همچنین شورای عالی زکات در کشور تشکیل شد و در استان ها نیز به تبع آن شورای عالی زکات با ریاست نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس شورا و استاندار به عنوان قائم مقام شروع به کار کرد.

او ادامه داد: شوراها در سال های گذشته فعالیت بسیار خوبی داشتند و با کمک شورا و اعضای شورای زکات هر استان نسبت به جمع آوری زکات اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان سیستان و بلوچستان جمع آوری شد که ۸۸ درصد آن بین نیازمندان در امور معیشتی، جهیزیه، درمان و تعمیرات ساخت مسکن هزینه و ۱۲ درصد جهت ساخت غسالخانه و کمک به تعمیر مساجد و فضاهایی که شورای زکات تعیین کرده انجام شد.

او افزود: زکات هر منطقه در همان منطقه هزینه و با رعایت نکات شرعی و بنابه فقه شیعه و اهل سنت جمع آوری و هزینه می شود.

عبادی گفت: امسال با توجه به اینکه برکت الهی در استان زیاد بوده از مردم، کشاورزان، دامداران و کسانی که زکات به آنها تعلق می گیرد دعوت می کنیم تا با کمیته امداد همراهی و از برکات این فریضه الهی نیز بهره مند خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار