مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خبر داد:

ثبت بیش از پنج هزار تفاهم نامه مدیریت مصرف برق در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت این میزان تفاهم نامه در حالی امسال به ثبت رسیده که سال گذشته هزار و ۳۳۴ تفاهم نامه در حوزه این شرکت منعقد شد و این میزان انعقاد صرفه جویی حدود ۶۵ مگاواتی برق در این منطقه را به دنبال داشت.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از پنج هزار تفاهم نامه مدیریت مصرف برق در سیستان و بلوچستان

به گزارش اداره برق سیستان و بلوچستان، خلیل عوض زاده با بیان اینکه میزان تفاهم نامه های ثبت شده در سال جاری افزایش چشمگیری به نسبت سال گذشته داشته است، اظهار کرد: هزار و ۳۱۹ مشترک در بخش اداری، هزار و ۴۷۰ مشترک در بخش صنعتی، هزار و ۹۲۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۴۸۷ مشترک در حوزه تجاری در بخش مدیریت مصرف برق تاکنون اعلام آمادگی کرده اند.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از قطع برق احتمالی مشترکان سیستان و بلوچستان و پایداری برق مناطق حیاتی چون مراکز درمانی با توجه به شیوع فزاینده مبتلایان به ویروس کرونا، عزمی جدی برای کنترل مصرف برق به ویژه در ساعات اوج بار توسط این شرکت گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با داشتن بیش از ۱۱ درصد مساحت کل کشور یکی از مناطق گسترده در حوزه توزیع برق کشور است، عنوان کرد: آب و هوای گرم و خشک این استان سبب شده تا قبل از سایر استان های کشور شاهد افزایش دما و به دنبال آن مصرف بیشتر انرژی برق در این منطقه باشیم.

او افزود: تمامی مدیران و کارشناسان این شرکت به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با استفاده از تمامی راهکارهای تخصصی ممکن، ضمن کنترل شیب منحنی مصرف، مانع از بروز تنش در شبکه توزیع برق شوند.

عوض زاده تصریح کرد: با افزایش تعداد تفاهم نامه ها و همکاری مسئولانه مشترکان، انتظار داریم در سال جاری میزان قابل توجهی صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار داشته باشیم.

او ادامه داد: مشترکان با توجه به تعرفه اشتراک برق، نوع تفاهم نامه امضا شده و میزان مشارکت در کنترل بار از امتیازات و پاداش های تعیین شده مناسبی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: پارسال بیش‌ از ۲۸۸ میلیون تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف این استان اهدا شد که این امر در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

او به الگوی مصرفی مشترکان در پیک مصرف برق اشاره کرد و گفت: الگوی مناسبی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت این الگو مصرف مشترکان پر مصرف متحمل افزایش ۱۶ درصدی علاوه ‌بر هفت درصد معمول در هزینه قبضشان خواهد شد.

عوض زاده نقش مردم در مدیریت مصرف برق را مهم دانست و افزود: راهکارهای ساده اما پر اهمیت در حوزه مدیریت مصرف وجود دارد که خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز از جمله ساده ترین راه‌های صرفه جویی در مصرف برق است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما و تداوم آن که باعث افزایش فزاینده مصرف برق خواهد شد مشارکت و همکاری همگانی در مدیریت مصرف انرژی به ویژه در ساعت اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) بسیار مهم است.

او تصریح کرد: دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده و نیاز است به این امر به ویژه در ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) توجه شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: تا حد امکان افراد از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جارو برقی به صورت همزمان در ساعات اوج بار(ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار