تحلیل یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و گزینه‌های مطرح؛

می‌ترسیم با حضور «قالیباف» در انتخابات 1400 فضا احساسی شود

تهران (پانا) - عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس، یک مقطع سرنوشت‌ساز برای نظام است بر ارائه راهکارهای مناست از سوی نظام و امیدوارکردن مردم به صندوق‌های رای تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
می‌ترسیم با حضور «قالیباف» در انتخابات 1400 فضا احساسی شود

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره احتمال حضور محمدباقر قالیباف هم گفت: «متاسفانه مردم ایران احساساتی هستند، چه در سطح ملی و چه منطقه‌ای؛ در شهرستان‌ها شاهد بودیم که افرادی آمدند و چند بار در انتخابات شکست خوردند اما مردم نه از نظر عقل‌گرایی و مصلحت‌اندیشی بلکه از نظر عاطفی گفتند این بیچاره این همه هزینه کرده، چند بار در انتخابات شرکت کرده، این بار به ایشان رای دهیم! ؛ می‌ترسم درباره قالیباف دوباره وضعیت اینگونه شود و مردم بگویند قالیباف سه بار آمده و رای نیاورده و شکست خورده است، به ایشان رای دهیم. وای بر حال ملتی که مصالح ملی و منافع خود را براساس احساسات و عواطف و براساس رحم و دلسوزی فردی اعمال می‌کند که ما متاسفانه اینگونه هستیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال ورود علی لاریجانی به صحنه انتخابات 1400 نیز اظهار کرد:‌ «مشکل دیگری که ما در ایران داریم، مساله منافع اطرافیان است. گاهی یک نفر علاقه‌مند به مسئولیتی نیست اما عده‌ای که به دنبال منافع خود هستند ایشان را وارد صحنه و به اصطلاح وی را وارد یک قمار می‌کنند و می‌گویند اگر برد ما برنده‌ایم و اگر هم نبرد ما چیزی را از دست نداده‌ایم. این مساله برای برخی از دوستان هم در انتخابات پیش آمد. آمدند و برخی از دوستان ما را در رودربایستی گذاشتند و در میانه انتخابات وقتی دیدند طرف‌های بیشتر پول بیشتری می‌دهند، ول کردند و موجب شکست آن‌ها شدند. من می‌ترسم سرنوشت آقای لاریجانی هم اینگونه شود. افرادی که این سال‌ها اطراف ایشان بوده‌اند و به منافعی رسیده‌اند برای منافع خود ایشان را وارد صحنه کنند و در میانه کار وی را رها کنند.»

وی تاکید کرد:‌ «موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی مهم است.مردم دلسرد شده‌اند و روز به روز شخصیت‌های تاثیرگذار در عرصه سیاسی کم‌ می‌شوند .»

جلالی‌زاده گفت:‌ «با وجود بحران‌هایی که در کشور ما وجود دارد فردی باید بیاید که از نفوذ مردمی زیادی برخوردار باشد، پیشینه مناسبی داشته باشد، از ذهنیت خوبی نسیت به دنیا برخوردار باشد، مستقل باشد نه اینکه برای هر کاری دستور بگیرد. در میان اصلاح‌طلبان هنوز کسی مطرح نشده است اما در میان اصولگرایان گزینه‌های مذکور به همراه آقای فتاح مطرح است. در بین برخی از دوستان البته زمزمه‌هایی مبنی بر حضور محمد شریعتمداری، وزیر فعلی کار هم هست. به اعتقاد من آقایان ظریف و جهانگیری نمی‌توانند وارد صحنه انتخابات شوند. کسانی که سال‌ها در دولت بوده‌اند و نتوانسته‌اند کاری کنند. آقای ظریف که 8 سال است وزیر خارجه است اما نتوانسته 10 سفیر را تغییر دهد.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تاکید کرد: «به اعتقاد من نظام باید یک تصمیم کلی و قطعی بگیرد، باید یک آشتی ملی در کشور برقرار شود با تاکید بر اجرای قانون اساسی، با تاکید بر رفع تبعیض از اقوام و مذاهب و در سیاست‌های گذشته بازنگری شود. باید فضای سیاسی و اجتماعی در کشور باز شود، روابط خارجی تقویت شود. باید نظام راهکارهایی را اتخاذ کند تا مردم را به صندوق‌های رای امیدوار کند. اگر مردم ناامید شوند ضمن اینکه رئیس‌جمهوری هم کاره‌ای نیست، من مطمئنم که انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به انتخابات مجلس هم سردتر خواهد شد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: «در انتخاباتی که آقای جهانگیری و روحانی آمدند باید اصلاح‌طلبان از آقای جهانگیری و اگر محمدرضا عارف می‌آمد، از این‌ها حمایت می‌کردند حتی اگر شکست می‌خوردند. آمدن آقای روحانی به اصلاح‌طلبان ضربه زد و اصلاح‌طلبان هم نیروهای خود را سوزاندند. درست است که آقای عارف هم آدم ضعیفی است اما اگر هم ضعیف بود همان نقش آقای روحانی را ایفا می‌کرد. یعنی روحانی چه تاثیری در تقویت جریان اصلاح‌طلبی داشته است عارف هم اگر می‌آمد همین بود. من شنیدم سردار سلیمانی هم به آقای جهانگیری پیشنهاد داده بود بیا و خودت را کاندید کن، اما آقای جهانگیری گفته بود که من به آقای روحانی خیانت نمی‌کنم. من شخصا به خاطر آقای جهانگیری و آقای شریعتمداری از آقای روحانی حمایت کردم. خیلی از افراد هم مثل من بودند. به اعتقاد من جهانگیری می‌توانست موثرتر عمل کند.»

وی گفت:‌ «انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یک مقطع سرنوشت‌ساز برای نظام است و قطعا با وجود مشکلاتی که هست، امیدوارکردن مردم می‌تواند مساله مهمی باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار