«مایک اسپر» هم مردم آمریکا را تهدید کرد!

وزیر دفاع آمریکا: از نیروهای نظامی برای ایفای نقش انتظامی باید فقط به عنوان آخرین گزینه استفاده شود.

کد مطلب: ۱۰۷۷۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
«مایک اسپر» هم مردم آمریکا را تهدید کرد!

به گزارش صداوسیما، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد از توسل به قانونی مربوط به استقرار نیروهای نظامی به منظور سرکوب ناآرامی های مدنی در این کشور حمایت نمی کند.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود از ارتش برای کنترل اعتراضاتی که این کشور را فرا گرفته است, استفاده می‌کند.
ترامپ این هفته اعلام کرد ممکن است از نیروهای نظامی در ایالت هایی که نتوانند با اعتراضات بعضا خشونت آمیز در ارتباط با مرگ جرج فلوید برخورد کنند, استفاده کند.
اما اسپر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "امکان استفاده از نیروهای نظامی برای ایفای نقش انتظامی باید فقط به عنوان آخرین گزینه و فقط در مبرم ترین و وخیم ترین اوضاع مورد استفاده قرار بگیرد. ما هم اکنون در این اوضاع قرار نداریم".
وی افزود: "من از استناد به (قانون موسوم به) اینسرکشن اکت Insurrection Act حمایت نمی کنم".
به منظور استقرار نیروهای ارتش در خاک آمریکا برای اهداف انتظامی, ترامپ می بایست به این قانون که مصوب سال 1807 است, استناد کند. آخرین بار در سال 1992 در واکنش به اغتشاشات لس آنجلس به این قانون توسل شد.
پس از اظهار نظر وزیر دفاع آمریکا محافل سیاسی، کارشناسی و رسانه‌ای آمریکا و جهان با تعابیر گوناگون از اختلاف نظر وزیر دفاع امریکا با ترامپ خبر دادند.
به عنوان مثال سی ان ان با اشاره به اینکه "وزیر دفاع آمریکا از تهدید رئیس جمهور برای اعزام ارتش آمریکا برای آرام کردن خیابان ها حمایت نمی کند" افزود: مارک اسپر در کنفرانس خبری خود رویکرد کاملا متناقضی با رئیس جمهور اتخاذ کرد و گفت با اعزام نیروی نظامی آمریکا به خیابان های این کشور موافقت نمی کند."
شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز نیز گفت: "مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد و از او فاصله گرفت."
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش دیگری حتی از "جایگاه سست وزیر دفاع آمریکا در کاخ سفید درپی اختلاف نظر با ترامپ بر سر نحوه واکنش به اعتراضات" خبر داد.
این ادعا‌ها در حالی است که مایک اسپر نیز مانند ترامپ به معترضان در آمریکا هشدار داده است و آنها را تهدید کرده است؛ آنجا که از "امکان استفاده از نیروهای نظامی برای ایفای نقش انتظامی فقط به عنوان آخرین گزینه و فقط در مبرم ترین و وخیم ترین اوضاع " سخن گفت. مگر این بخش از اظهارات اسپر معنایی جز انچه ترامپ گفته است دارد: "ممکن است از نیروهای نظامی در ایالت هایی که نتوانند با اعتراضات بعضا خشونت آمیز در ارتباط با مرگ جرج فلوید برخورد کنند, استفاده کند."
سخن گفتن از اختلاف نظر بین ترامپ و ویر دفاع آمریکا تنها یک لفاظی رسانه‌ای است، برای حفظ وجهه دموکراتیک آمریکا.
جالب این است که همزمان با لفاظی‌های مقامات آمریکا بنابر برخی گزارش ها ارتش آمریکا یک هزار و 600 نیروی نظامی را به حومه واشنگتن دی سی اعزام کرده است تا این نیروها در صورت لزوم مستقر شوند. حتی گفته شده "بالگردهای نظامی شامگاه دوشنبه در ارتفاع پایین در آسمان شهر واشنگتن بر فراز خیابان ها پرواز کردند تا بدین ترتیب، معترضان را پراکنده کنند."
اعتراضات در آمریکا در واکنش به کشته شدن جرج فلوید یک مرد سیاه پوست غیرمسلح به دست یک افسر پلیس سفیدپوست در مینیاپلیس برگزار میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار