ایران خواستار توضیح عراق دریاره علت غرق شدن لنج باری بهبهان شد 

تهران (پانا) - - با غرق شدن لنج باری بهبهان در آب‌های خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق، سرکنسولگری ایران در بصره در تماس با مقام‌های ذیربط عراق درخصوص وضعیت سرنشینان این لنج و علت غرق شدن آن گفت و گو و خواستار ارائه گزارش مقامات عراقی شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران خواستار توضیح عراق دریاره علت غرق شدن لنج باری بهبهان شد 

به گزارش روز جمعه اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا و برخورد موج‌ها به لنج باری، بار سرامیک آن به یک سمت کشتی رانده و همین مساله موجب غرق شدن شناور شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت و سرکنسولگری کشورمان در عراق، هماهنگی لازم را برای بازگرداندن چهار نجات یافته این حادثه و انتقال جسد یک تبعه کشورمان که جان خود را در این حادثه از دست داده است، در اسرع وقت انجام خواهند داد.

شناور باری به نام بهبهان که روز سه شنبه (١٣ خرداد) با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود شب گذشته در کانال آبی «خورعبدالله» و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

به گفته «نادر پسنده» مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تعداد خدمه این شناور هفت نفر هستند که تاکنون یک نفر فوت شده و چهار نفر نجات یافته‌اند.

وی همچنین خبر داد که دو نفر در این حادثه مفقود شده‌اند که یک نفر ایرانی و یک نفر هندی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار