نبی: طبق قانون رفتاری که کردیم که در تاریخ فدراسیون فوتبال بی‌سابقه بود

تهران (پانا) - دبیر کل فدراسیون فوتبال رفتار صورت گرفته در زمان دبیر کلی وی پیرامون اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال را بی‌سابقه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نبی: طبق قانون رفتاری که کردیم که در تاریخ فدراسیون فوتبال بی‌سابقه بود

مهدی محمدنبی در گفت‌‎وگو تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: به از شهریور سال گذشته گروهی از فیفا روی اساسنامه کار می‌کردند که به موضوعات اساسنامه سال ۱۳۹۰ نظر داشتند. خود من از فروردین امسال در فدراسیون مسئولیت گرفتم و به اتفاق همکاران کار را پیگیری کردیم. ظرف کمتر از ۲ ماه توانستیم این بخش را در اساسنامه با پیشنهادی که بعضاً از اعضای مجمع گرفتیم انجام بدهیم و جمع‌بندی این پیشنهاد‌ها را ۲۴ اردیبهشت به فیفا دادیم.

وی ادامه داد: این مواردی که شهریور سال گذشته پیش آمد مربوط به بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک بخش درباره ارکان مستقل از جمله ارکان قضایی، حسابرسی و انتخاباتی بود. باید این کمیته‌ها را در اساسنامه می‌آوردیم. بخشی هم مربوط به اعضای مجمع بود که در اساسنامه پیشنهادی دیده شده بود.فکر می‌کنم تا ظرف یکی دو ساعت آینده اصلاحات مدنظر به فیفا ارسال می‌شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه درباره منافات استقلال فدراسیون فوتبال با حضور وزیر ورزش در مجمع فدراسیون گفت: موارد مدنظر فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مشکلی نداریم. در بخش ارکان مستقل هم موارد فیفا را رعایت کردیم. کار سنگینی داشتیم چون تعطیلات زیادی بود و بحث کرونا هم پیش آمد. وزارت ورزش هم انعطاف به خرج داد و از دوستان تشکر می‌کنم.

محمد نبی انتخاب اعضای کمیته‌های قضایی مثل کمیته انضباطی و اخلاق و همچنین کمیته حسابرسی را با رای مجمع دانست و درباره ایجاد تغییرات در شرایط کاندیداهای ریاست فدراسیون گفت: در بخش اساسنامه و کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، انعطاف خوبی به خرج داده شده است. بعد از بازگشت اساسنامه از فیفا آن را منتشر می‌کنیم. طبق قانون رفتار کردیم، موضوعی که در تاریخ فدراسیون فوتبال کم‌سابقه و بی‌سابقه است. اعضای مجمع مشارکت کردند و بخشی اعظمی از مواردی که در اساسنامه آوردیم، نظرات اعضای مجمع است.

وی ادامه داد: بعد از ارسال نظرات فیفا، مجمع را برگزار خواهیم کرد و اساسنامه مصوب می‌شود. یک ماه زودتر آن را برای اعضا ارسال می‌کنیم تا نظراتشان را بدانیم. از اهالی ورزش که در فوتبال مسئولیت دارند خواهش می‌کنم همراهی کنند تا از این مسیر به خوبی و به اتفاق عبور کنیم.

دبیر کل کنفدراسیون فوتبال درباره خطر تشکیل کمیته عادی سازی و خطر تعلیق فوتبال ایران گفت: نگرانی وجود ندارد. این حاشیه‌ها را باید کم کنیم.

وی در پایان درباره ازسرگیری لیگ برتر فوتبال ایران گفت: برنامه ما این است که مسابقات را هفته اول تیر شروع کنیم تا باشگاه‌ها زمان بیشتری داشته باشند. البته این تصمیم به هیات رئیسه سازمان لیگ برمی‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار