جهانپور: وضعیت به همین شکل باشد، لیگ برتر از اواخر خرداد از سر گرفته می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت از ادامه دیدارهای لیگ برتر از اواخر خرداد ماه در صورت ادامه وضعیت فعلی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جهانپور: وضعیت به همین شکل باشد، لیگ برتر از اواخر خرداد از سر گرفته می‌شود

کیانوش جهانپور در گفت‌وگوی تلفنی که دقایقی پیش با برنامه ورزش و مردم داشت درباره شائبه‌های به وجود آمده درباره شیوع دوباره کرونا ویروس در کشور گفت: آمار این روزها به این معنا نیست که وارد پیک دوم شده‌ایم. همچنان در موج اول هستیم و حتی می‌توانیم بگوییم در مسیر افول آن قرار داریم. تحلیل‌هایی که از امر داریم صرفاً بر پایه عدد نیست. بیماریابی فعال‌تری نسبت به گذشته داشته‌ایم و تعداد مراکزی که تست‌های مربوطه را می‌گیرند بیشتر است و خیز مجدد بیماری را شاهد نیستیم.

وی درباره بازگشایی باشگاه‌های ورزشی گفت: ما از اولین کشورهایی بودیم که به همراه دو سه کشور اروپایی پروتکل‌های بهداشت را با همکاری وزارت ورزش نوشتیم و آن را اجرا کردیم. استنباط ما این است که این روند می‌تواند انجام شود، اما هرجایی احساس کنیم بار دیگر مسیر ویروس تغییر کرده قاعدتاً یک گام به عقب به‌صورت منطقی برداشته می‌شود. آنچه مشخص است فعلاً اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیافتد و مسیر رسیدگی به بیماری تغییر نکند برای بازگشایی اماکن ورزشی در تمامی رشته‌ها در مناطق سفید مشکلی نخواهیم داشت.

جهانپور درباره ازسرگیری دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران گفت: مجوز شروع تمرینات از تاریخ اول خردادماه صادر شده و امکان برگزاری مسابقات از اواخر خرداد خواهد بود. دشواری‌هایی برای برگزاری مسابقات در برخی شهرها وجود داشت که تصمیم گرفتیم اگر وضعیت بیماری در حالت فعلی باشد بازی‌ها از هفته پایانی خردادماه از سر گرفته می‌شود. تصمیم در بدنه وزارت این است که حتماً بازی‌ها باید به نحوی برگزار شود. من می‌خواهم همکاران در وزارت بهداشت و وزارت ورزش را درک کنند. فشاری را منتقل نکنند و مطمئن باشند که ما این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: اگر روند فعلی باشد، برگزاری مسابقات لیگ برتر طبق پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر از هفته پایانی خرداد امکان‌پذیر خواهد بود اما اگر وزارت بهداشت ارزیابی جدیدی از وضعیت داشته باشد قطعاً گامی به سمت عقب خواهیم داشت. کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز دقیقاً همین مسیر را می‌روند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان درباره سایر رشته‌ها گفت: دسته‌بندی‌هایی در رشته‌های ورزشی داریم، باشگاه‌های بدنسازی انفرادی و استخرهای روباز که در منطقه زرد هستند را فعلاً در اختیار نخواهیم داشت. رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی و بدنسازی اگر مکان فیزیکی مورد تائید باشد آنها هم از ابتدای خرداد مشکلی نداشته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار