مدیران اجرایی صنعت نفت:

چین پتانسیل احیای تقاضای نفت جهان را داراست

تهران ( پانا) - مدیران اجرایی صنعت نفت می‌گویند که دومین مصرف‌کننده نفت خام جهان، چین، می‌تواند در نیمه دوم ۲۰۲۰ به رشد تقاضای نفت جهان شتاب بدهد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
چین پتانسیل احیای تقاضای نفت جهان را داراست

به گزارش راشاتودی، مدیران اجرایی صنعت نفت به رویترز گفتند که دومین مصرف‌کننده نفت خام جهان، چین، می‌تواند در نیمه دوم ۲۰۲۰ به رشد تقاضای نفت جهان شتاب بدهد. این در حالی است که کشورهای بیشتری در حال بازگشایی اقتصاد خود پس از قرنطینه مبارزه با کرونا هستند.

جیم برک‌هارد، معاون آی‌اچ‌اس مارکیت، می‌گوید: بازگشت سریع تقاضای نفت خام چین به ۹۰ درصد سطح تقاضای پیش از کرونا تا پایان ماه آوریل نقطه روشنی برای اقتصاد جهانی است.

او اضافه کرد: وقتی شما این تقاضای نفت در چین را در نظر بگیرید (با توجه به اینکه چین اولین کشوری بود که تحت تأثیر منفی ویروس کرونا قرار گرفت و تقاضای نفت آن حدود ۴۰ دصد سقوط کرد) شتاب بازگشت تقاضای این کشور می‌تواند باعث خوش‌بینی در مورد ریکاوری اقتصاد و بازگشت تقاضای نفت در بازارهای دیگری مانند اروپا و آمریکای شمالی شود.

طبق اعلام شرکت مشاور انرژی وود مکنزی، میزان مصرف نفت خام چین در نیمه دوم امسال می‌تواند با ۲.۳ درصد رشد به ۱۳.۶ میلیون بشکه در روز برسد. افزایش میزان حمل‌ونقل و مصارف صنعتی مهمترین عامل رشد تقاضای نفت هستند.

این شرکت مشاور همچنین اعلام کرد تا سه ماهه سوم امسال تقاضای بنزین چین از میزان تقاضای آن در ۳ ماهه سوم سال قبل هم فراتر می‌رود و با ۳ درصد جهش به ۳.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. همچنین مصرف سوخت دیزل هم در این دوره ۱.۲ درصد رشد کرده و به ۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار