سرکنسول ایران در ارضروم:

بازگشایی مرز بازرگان نتیجه تلاش ها در سطح ملی بود

تهران (پانا)-سجاد سلطان زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارضروم ترکیه روز پنجشنبه در پی بازگشایی مرز بازرگان بازگشایی این مرز را نتیجه تلاشها در سطح محلی و ملی خواند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مرز بازرگان نتیجه تلاش ها در سطح ملی بود

به گزارش ایرنا،‌ سلطان زاده با اشاره به بازگشایی مرز بازرگان گفت: این خبر خوبی برای فعالان حوزه حمل و نقل و صادرات و واردات کشورمان است. این دروازه های مرزی در چارچوب تدابیر مقابله با شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته بسته شده بود.

در ادامه افزود: بازگشایی این مرز در نتیجه تلاش ها و پیگیری موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک در سطح محلی و ملی از سوی این نمایندگی و سفارت کشورمان در آنکارا و همچنین دیپلماسی تلفنی مسئولان دستگاه های مرتبط در سطوح مختلف و حتی گفت وگوی تلفنی روسای محترم جمهوری دو کشور محقق شد.

سلطان زاده گفت: دو پیشنهاد در این زمینه مطرح و پیگیری شد که اولی افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی بین دو کشور از طریق خط آهن رازی - کاپی کوی و ۲۴ ساعته شدن فعالیت این مرز بود که خوشبختانه محقق شد و پیشنهاد دوم اجرای طرح تبادل کامیون ها در یک محیط ایزوله بهداشتی در بازارچه مرزی مشترک ساری سو بود که هرچند به دلایل فنی و نیز انتظار برای بازگشایی سریع مرزها از نظر تبادل کامیون عملیاتی نشد ولی در این مدت ظرفیت خوبی برای انتقال اقلام ضروری دارویی و پزشکی به کشورمان فراهم آورد.

سرکنسول ایران در ارضروم با اشاره به اینکه که گمرک بازرگان بین دو کشور ایران و ترکیه اولین و مهمترین دروازه ایران به سوی اروپاست که قدمت آن بیش از ۹۰ سال بوده و در حال حاضر بصورت ۲۴ ساعته فعال است و در شبانه روز بطور متوسط بیش از ۱۰۰۰ کامیون بین دو کشور تبادل می شود، افزود: امیدواریم با برنامه های توسعه و نوسازی که از سوی دولت ترکیه در خصوص این دروازه گمرکی دنبال می شود، این ظرفیت در کنار توسعه دو دروازه مرزی رازی در خوی و سرو ارومیه بتواند جوابگوی اهداف توسعه حجم تجارت بین دو کشور و ارتقای آن به رقم برنامه ریزی شده ۳۰ میلیارد در سال باشد.

سلطان زاده اظهار امیدواری کرد که متعاقب بازگشایی مرز بازرگان در آینده نزدیک شاهد از سرگیری تبادل مسافری در پایانه های مرزی دو کشور نیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار