50میلیارد تومان برای کمک به ساخت مسکن معلولان

تهران (پانا)- معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباره ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای دو معلول و خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی که در ۳ دهک آخر هستند، توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
50میلیارد تومان  برای  کمک به ساخت مسکن معلولان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباره ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول، گفت: تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی مسکن، انجمن خیرین حامی معلولان و سازمان بهزیستی امضا شد تا ۱۴ هزار ۳۰۰ واحد مسکن برای خانوار‌های دارای ۲ معلول ساخته شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸ هزار و ۱۰۰ واحد ساخته و تحویل خانوار شد، گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ واحد هنوز تکمیل نشده است که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد شهری هستند که ۵۰ درصد کارشان انجام شده بود و برای تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده به منابع نیاز داشتیم به همین دلیل جلساتی با بنیاد مستضعفان داشتیم.

یزدان مهر تصریح کرد: به ازای هر واحد شهری باید ۹۰ میلیون تومان هزینه شود تا این واحد‌ها تکمیل شود بنابراین ۳۴۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل این واحد‌های شهری نیاز بود؛ ۱۴۵ میلیارد تومان را بنیاد مستضعفان کمک بلاعوض می‌کنند، ۷۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از بنیاد علوی و بانک سینا پرداخت می‌شود، ۹۵ میلیارد تومان سهم سازمان بهزیستی است که از این ۹۵ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان را ستاد اجرایی فرمان امام متقبل می‌کند، ۱۵ میلیارد تومان بنیاد مسکن کمک بلاعوض می‌کند و الباقی را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور افزود: تا پایان امسال با این جهاد و همبستگی بین دستگاهی امیدوار هستیم که پرونده ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای دو معلول بسته شود.

جزئیات ساخت مسکن برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی

وی درباره ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی که توان مالی خوبی ندارند، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا امضا کردیم تا برای ۱۵ هزار خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی که در ۳ دهک آخر هستند، مسکن بسازیم و در فاز اول هزار و ۵۰۰ واحد تأمین اعتبار شده است.

یزدان مهر تصریح کرد: برای ساخت این هزار و ۵۰۰ واحد؛ ۲۵ درصد تأمین اعتبارها سهم قرارگاه خاتم الانبیا و ۷۵ درصد آن سهم سازمان بهزیستی شد که با کمک سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت این هزار و ۵۰۰ واحد اولیه تخصیص داده شده است.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ساخت این واحد‌ها آغاز شده تا بتوانیم به ۳ دهک آخری که تحت پوشش بهزیستی هستند مسکن رایگان دهیم.

وی ادامه داد: مقرر شده است در این طرح مددجو بهزیستی زمین را در اختیار ما قرار دهد و ساخت این زمین برعهده ما باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار