پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک

تهران ( پانا) - شرکت خدمات ارتباطی رایتل در خصوص موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور اعلام کرد مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و حفظ محرمانه بودن و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باج‌گیر از رایتل کذب محض است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک

به گزارش روابط عمومی اپراتور رایتل،‌ این اپراتور افزود: ۱۲ خرداد ماه جاری این اپراتور از طریق رسانه‌ها در جریان ادعای فردی مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات پنج و نیم میلیون از مشترکین خود قرار گرفت. فرد مذکور مدعی شد از رایتل خواستار پنج بیت‌کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آن را در اختیار رایتل قرار دهد و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا از طریق اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام کرده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویا تکذیب می‌کند.

رایتل در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ مستندی به جز ۹ رکورد منتشر شده مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده و نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان می‌دهد، ۶ رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و پیش از آن) که عملا این مشترکین در شبکه رایتل فعال نیستند و از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان می‌دهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است.

این اپراتور تاکید کرد؛ همچنین در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شده است که احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل‌های افتا و ماهر استفاده می‌کند. این پروتکل‌ها هم اکنون تشدید شده است. حدس اصلی رایتل درخصوص نشر اطلاعات توسط منشا انسانی است که در سال ۹۴ و پیش از آن رخ داده است.

رایتل از رسانه‌ها خواسته است تا روشن شدن موضوع از بروز هرگونه شایعه خودداری کرده و اخبار را از طریق درگاه‌های رایتل پیگیری کنند و با توجه به رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل به منظور رعایت حقوق مشترکین و اخلاق‌مداری اقدامات لازم قضایی برای برخورد با عاملان این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

همچنین به منظور جبران خسارت آن دسته از مشترکین که احتمال می‌رود، اطلاعات آنان منتشر شود، تمهیداتی درنظر گرفته شده که متعاقبا از طریق کانال‌های رسمی اعلام می‌شود.

رایتل در اطلاعات تکمیلی اعلام کرد: بررسی اولیه رایتل در خصوص عدد ادعا شده از انتشار اطلاعات منتشر شده مشترکین رایتل این است که این تعداد بسیار کمتر از پنج و نیم میلیون نفر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار