عنایت مهر: تمسک به قرآن جامعه را به حیات طیبه رهنمون می سازد

تهران ( پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ مسابقات قرآنی را وسیله ای برای استعدادیابی دانش آموزان و گام مهمی برای انس بیشتر با قرآن بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: تمسک به قرآن جامعه را به حیات طیبه رهنمون می سازد

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: قرآن و عترت و نماز سه رکن نورانی هستند که تمسک به آنها باعث دوری از بسیاری از انحرافات و مشکلات در خانواده و اجتماع می گردد و برای رسیدن به حیات طیبه باید به این ارکان تمسک و توسل جست. یکی از ابزارهای آشنایی دانش آموزان با قرآن و عترت و نماز، برگزاری مسابقات در این زمینه ها است. هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت و نماز انس با این سه منشور نورانی بوده و در واقع برگزاری مسابقات، زمینه تدبر در قرآن و عترت و نماز را فراهم می آورد.
وی افزود: مسابقات قرآن و عترت و نماز همه ساله در سه مرحله مدرسه، منطقه و استان و به صورت حضوری در رشته های مختلف حفظ عمومی قرآن، حفظ ویژه، قرائت و ترتیل، اذان، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، مفاهیم و تفسیر، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می شود و نفرات اول مرحله منطقه در مقطع متوسطه اول و دوم، به مرحله استانی راه می یابند؛ ولی امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این مسابقات به شکل مجازی برگزار شد. وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مسابقات مجازی استانی قرآن و عترت و نماز از اداره کل شهرتهران، شیوه نامه مسابقات به مدارس ارسال شد و با توجه به اینکه مرحله منطقه ای مسابقات، بهمن ماه برگزار شده بود و نفرات راه یافته به استان مشخص شده بود، آثار دانش آموزان در قالب فیلم، طبق جدول زمان بندی ارسالی، طی حدود سه هفته جمع آوری شد و پس از بررسی و پایش، آثار ۱۱۵ نفر از دانش آموزان منطقه در رشته های مختلف، جهت داوری در مرحله استانی به اداره کل ارسال شد.
عنایت مهر در پایان ضمن تشکر و قدردانی از فعالیتهای کارشناسی قرآن و عترت و نماز گفت: اگرچه با توجه به شرایط موجود، برگزاری جلسات و کلاس های قرآنی در قالب پایگاه های اوقات فراغت همانند سالهای گذشته میسر نیست ولی آموزش های قرآنی در فضای مجازی به قوت خود باقی خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار