بیانیه شدیدالحن کمیته ملی المپیک علیه محمد دادگان

تهران (پانا) - کمیته ملی المپیک کشورمان با انتشار بیانیه‌ای علیه محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال او را متهم به طرح اخبار جعلی کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شدیدالحن کمیته ملی المپیک علیه محمد دادگان

کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات اخیر محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که سهم عمده‌ای در تعلیق این فدراسیون در پایان دوره کاری خود داشت، اخیراً اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص این رشته و مسائل مربوط به آن داشته است که قطعاً از سوی مراجع ذیربط پاسخ داده خواهد شد.

ایشان طی روزهای گذشته با طرح ادعای کذب، جعلی و جنجالی مبنی بر ارسال نامه تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به کمیته ملی المپیک کشورمان باعث تشویش اذهان عمومی شد که در این زمینه مسائلی پیرامون تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

همگان می‌دانند که سیاست کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در برابر انتقادات، اظهارنظرها و نگاه‌های کارشناسی و حتی شخصی جامعه ورزش و پیشکسوتان مبتنی بر احترام و همواره سکوت بوده است. این نهاد ورزشی به صورت مستمر با بزرگان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران زمین ارتباط تنگاتنگ داشته و دائماً نقطه نظرات آنها را در مسیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سرلوحه کار خود قرار داده و خواهد داد.

ایشان طی سال‌های پیشین نیز مسائلی اینچنینی و از این دست را مطرح کرده بود، اما ارزش پاسخگویی نداشت که از آن جمله می‌توان به ادعای جدی بودن نامش برای گزینه وزارت ورزش نام برد که ادعایی کاملاً واهی و دروغ بود، چرا که ایشان در بین 43 گزینه حاضر در لیست مدعیان این پست نفر آخر بود و نمی‌توان انجام مصاحبه ارزیابی با وی را ملاکی برا این ادعا دانست.

اما ادعای اخیر این پیشکسوت که متأسفانه بدون استعلام، تحقیق، پیگیری و پرسش از مراجع آگاه و ذیربط صورت گرفت موجب تشویش اذهان عمومی ‌و آشفتگی در بطن جامعه به خصوص اهالی ورزش شد و این کمیته را بر آن داشت تا پاسخی مناسب را به منظور روشنگری اعلام دارد.

کمیته ملی المپیک با صراحت و قاطعانه اعلام می‌دارد که هیچ نامه و پیامی چه مکتوب و چه شفاهی مبنی بر تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک دریافت نکرده و اساساً دلیلی هم برای انجام این مکاتبه وجود ندارد و شکی نیست که اظهارات این پیشکسوت به نوعی بازی در زمین بیگانگان است.

کمیته ملی المپیک ایران به صورت منظم و مستمر با IOC در ارتباط است و آخرین چالشی که با مجامع بین‌المللی ورزش داشت مربوط به فدراسیون جهانی جودو آن هم در سال گذشته بود که خوشبختانه با پیگیری و شکایت ایران از این فدراسیون، به زودی پرونده در دادگاه حکمیت ورزش پیگیری خواهد شد.

از آقای دادکان به‌عنوان یک پیشکسوت ورزشی که البته سال‌هاست از عرصه ورزش، اخبار داخلی و بین‌المللی به خصوص مسائل مربوط به منهای فوتبال دور بوده انتظار می‌رود با طرح مسائل بیهوده، واهی، دروغ، کذب، جنجالی و دروغ موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

کمیته ملی المپیک از این پیشکسوت ارزشمند فوتبال می‌خواهد که ظرف یک هفته مستندات و مدارک مربوط به ادعایش مبنی بر تعلیق ورزش ایران را منتشر نکند که در غیر این صورت این کمیته حق خود می‌داند در راستای ایجاد فضایی آرام برای ورزش کشور در آستانه المپیک از طریق مراجع قضایی و حقوقی موضوع را پیگیری کند.

در پایان ضمن احترام به سوابق و خدمات ایشان به فوتبال و ورزش کشور که به هیچ عنوان قابل انکار نیست باید عنوان داشت که متأسفانه آقای دادکان با ادبیات احساسی و جعلی به دنبال جلب افکار عمومی است.

از یک پیشکسوت انتظار می‌رود اظهاراتش از روی صداقت و با ارائه اسناد و مدارک مستند و در جهت سالم‌سازی ورزش ایران زمین باشد. شایسته است ایشان اخلاق و منش پهلوانی صدها پیشکسوت بزرگ و صاحب‌نام فوتبال و ورزش ایران را سرلوحه رفتار و ادبیات خود قرار دهند.

کمیته ملی المپیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار