گرایش به ورزش در دانش آموزان، از راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

تهران ( پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱، از فعالیت های انجام شده در حوزه تربیت بدنی در ایام کرونا سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
گرایش به ورزش در دانش آموزان، از راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: اگرچه کرونا باعث تعطیلی مدارس و روی آوردن به فعالیت های مجازی در آموزش و پرورش شد، ولی حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی با قوت بیشتر، به فعالیت های خود در فضای مجازی و کانال شاد ادامه داد. ورزش همواره یکی از مهم ترین فعالیت ها برای شاداب سازی و سلامت دانش آموزان بوده و گرایش به فعالیت های ورزشی باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

او بیان کرد: با توجه به محدود شدن آموزش و پرورش دانش آموزان در فضای مجازی و حضور بیشتر دانش آموزان و خانواده ها در منزل، ایجاد روحیه و نشاط و شادابی در بین دانش آموزان و خانواده ها از اهمیت به سزایی برخوردار است و کارشناسی تربیت بدنی، اقدامات قابل توجهی در فضای مجازی انجام داده است.

وی افزود: مهم ترین اقدامات انجام شده در این ایام شامل ارسال فایل های ورزش در خانه به تفکیک مقطع در گروه معلمان تربیت بدنی، گروه مدیران مدارس و کانال اطلاع رسانی فعالیت های تربیت بدنی منطقه، چالش بازی در خانه، ارسال فیلم های مرتبط با ورزش در خانه در کانال تربیت بدنی منطقه، فراخوان تولید محتوای آموزشی ویژه دبیران تربیت بدنی منطقه، فراخوان ارسال فیلم های ورزش در منزل توسط دانش آموزان منطقه (معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه اول تا سوم ابتدایی) و بررسی همه فیلم های ارسالی و به اشتراک گذاشتن فیلم های برتر دانش آموزان در کانال و گروه معلمان تربیت بدنی بوده است.
عنایت مهر در ادامه گفت: تولید محتوای آموزشی درس تربیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و به اشتراک گذاشتن آن، تکمیل فرم گزارش آموزش مجازی درس تربیت بدنی در سامانه همگام، دریافت گزارش از فعالیتهای صورت گرفته در خصوص آموزش مجازی درس تربیت بدنی از مدارس منطقه، برگزاری نمایشگاه مجازی از دست سازه های ورزشی دانش آموزان، فراخوان بازی و ورزش در منزل برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی منطقه با همکاری آموزگاران پایه، برگزاری چالش ورزش و تغذیه، برگزاری مسابقه غیرحضوری برای معلمان تربیت بدنی در هفته معلم، ارسال گزارش ارزشیابی غیرحضوری درس تربیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و انجام ارزشیابی غیر حضوری دانش آموزان با تاکید بر نظارت والدین براساس محتواهای پیشنهادی دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی و ارسال گزارش های مربوط توسط معلمان تربیت بدنی مدارس از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این دوره بوده است.
عنایت مهر در پایان گفت: با توجه به این احتمال که فعالیت های پایگاه های اوقات فراغت در تابستان هم به صورت مجازی انجام شود، فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی هم به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار