اعلام شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی​ آینده

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد سه گزینه برای تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده درنظر گرفته‌ایم.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی​ آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی گفت: گزینه اول این است که مشکلی برای حضور بچه‌ها در مدرسه نباشد و کلاس‌ها حضوری برگزار شود و گزینه دوم این است که ما مجبور باشیم در مقاطعی از سال تحصیلی مدرسه را تعطیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این حالت کلاس‌های ترکیبی را درنظر گرفته ایم که در مواقعی که مشکلی وجود ندارد دانش آموزان در مدرسه حاضر خواهند شد و در شرایطی که امکان حضور بچه‌ها در مدرسه‌ها نیست از آموزش تلویزیونی، مجازی و یا بسته‌های آموزشی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی افزود: ممکن است برخی دروس به صورت حضوری و برخی دروس به صورت مجازی ارائه شود. در گزینه سوم کلاس‌ها به صورت یک روز در میان تشکیل می‌شود تا امکان فاصله گذاری دانش آموزان در کلاس‌ها وجود داشته باشد و کمترین آسیب به دانش آموزان وارد شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در صورتی که زودتر به شرایط ایمن این بیماری برسیم ممکن است سال تحصیلی آینده زودتر از موعد و در شهریور آغاز شود. به دلیل اهمیت پایه دوازدهم امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار می‌شود و برای حفظ سلامتی دانش آموزان تعداد حوزه‌های امتحانی را ۵۰ درصد افزایش دادیم تا دانش آموزان بتوانند در فاصله‌های مناسب از هم در امتحانات شرکت کنند.

وی افزود: به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که نسبت به ضدعفونی کردن مدرسه قبل و بعد از حضور دانش آموزان توجه داشته باشند و دانش آموزان باید از ماسک شخصی و یا ماسکی که از طریق مدرسه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد استفاده کنند.

حاجی میرزایی درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان در استان‌های پرخطر گفت: برگزاری آزمون حضوری برای پایه دوازدهم یک تصمیم سراسری بود، ولی اگر شرایط در برخی استان‌ها حادتر شود تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

وی افزود: شیوه نامه ثبت‌نام دانش آموزان به مدارس ابلاغ شده است همچنین شهریه مصوب مدارس غیردولتی را مصوبه کرده و به مدارس ارسال کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: شهریه هر مدرسه بسته به خدمات آموزشی که ارائه می‌کند متفاوت خواهد بود. پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی تنها براساس خدمات ارایه شده است و هر خدمتی که ارایه نشود شهریه آن باید به اولیا بازگردانده شود.

وی افزود: همچنین شهریه خدماتی که در سال تحصیلی کنونی گرفته شده، ولی ارائه نشده است باید به اولیا باز گردد. هفت مدرسه سرشناس غیردولتی به دلیل تخلف بازنگرداندن شهریه اضافی به خانواده‌ها تعطیل و مدیران آن عزل شدند.

وی به تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و نهضتی اشاره کرد و افزود: معلمان حق التدریس پس از یک دوره آموزشی یکساله و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از قبولی در آزمون استخدامی که به زودی برگزار خواهد شد جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار