عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری:

دولت به دنبال خلق حداکثری ارزش در بافت‌های فرسوده است

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری از خلق حداکثری ارزش در بافت های ناکارآمد شهری خبر می دهد و می گوید برنامه دولت ارتقای شاخص های زیست پذیری در بافت های ناکارآمد است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت به دنبال خلق حداکثری ارزش در بافت‌های فرسوده است

به گزارش ایرنا، «سید مسلم سیدالحسینی» در نشست ظرفیت سنجی تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های ناکارامد شهری، گفت: رویکرد اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری، ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های دولتی، عمومی (ملی، محلی)، بخش خصوصی و مردم است.

وی با بیان اینکه در تدوین و اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، ارتقای شاخص‌های زیست پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری مد نظراست، افزود: با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری یکپارچه و همسوسازی اقدامات بدنبال خلق حداکثری ارزش در محدوده و محلات هستیم.

سیدالحسینی تصریح کرد: همکاری و بهره برداری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی های اجرایی، منابع و امکانات و تسهیل در مدیریت توسعه برای بافت‌های هدف بازآفرینی شهری به عنوان ماموریت اصلی در راستای اقدامات مشترک به شمار می‌آید.

وی برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری را در دو حوزه کلان پیشگیری و پیش‌نگری و درمان تقسیم کرد و گفت: در گذشته موضوع پیشگیری و پیش‌نگری از اهمیت بالای برخوردار نبود اما در حال حاضر سیاست کلیدی بازآفرینی شهری، پیشگیری به همراه انجام اقدامات مکمل در حوزه درمان است.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به سیاست مهم دولت در طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، ساخت ۱۴۵ ھزار واحد دربافت های ناکارآمد شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که صد هزار واحد آن صرفا با حمایت تسهیلات و بسته‌های تشویقی و ۴۵ هزار واحد آن در اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران ساخته خواهد شد.

وی در شرکت بازآفرینی شهری ایران، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم کاهش هزینه های ساخت مسکن از طریق واگذاری زمین های دولتی با نرخ مناسب، تدوین بسته های حمایتی و تشویقی، ارائه تسهیلات تخفیفی در زمینه های بخشودگی بخشی از هزینه های شهرداری، خدمات نظام مهندسی و دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز است.

وی موضوع اطلاع رسانی در حوزه بازآفرینی شهری را مهم خواند و گفت: ضرورت دارد نسبت به اطلاع رسانی و ایجاد بسترهای مناسب برای ورود بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش مسکن جهت مشارکت در طرح اقدام ملی تولید مسکن فعالیت های گسترده ای صورت پذیرد تا در سال جهش تولید شاهد ارتقای تولید در بخش مسکن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار